| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hellenistik Dönem Heykel Sanatı | ARK 302 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet BİLİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Hellenistik Dönem’e ait önemli eserleri incelemek. Dönemin stil özelliklerini kavramak. Portreciliği ve önemli portreleri tanımak. |
| Dersin İçeriği | 4. yüzyıl eserlerinin tanıtılması. Büyük İskender ve Diadokhların portre özelliklerinin anlaşılması. Çeşitli meslek gruplarına ait kişilerin portre özelliklerini tanıtılması. Heykeltıraşlık okullarının eserleri ve stil farklılıklarının öğretilmesi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İ.Ö. 4. yüzyıl heykeltraşları ve eserlerini tanıyabilme |
| 2 | Hellen sanatında Klasik dönemden Hellenistik döneme geçiş stil özelliklerini tanımlayabilme |
| 3 | Hellenistik dönemde ortaya çıkan yeni stiller ve bu stillerin özelliklerini kavarayabilme |
| 4 | Hellenistik dönem heykeltraşlarının stilistik özelliklerini kavrayabilme ve eserlerini tanıyabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanıtımı kapsamı ve önemi | |
| 2. Hafta | 4. yüzyıl heykeltıraşlığı | |
| 3. Hafta | Büyük İskender'in portre heykelleri | |
| 4. Hafta | Diadokhlar dönemi portre heykelleri | |
| 5. Hafta | Hell. Dönem filozof portre heykelleri | |
| 6. Hafta | Hell. Dönem siyasetçi-şair portre heykelleri | |
| 7. Hafta | Hell. Dönem sporcu heykelleri | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Hell. Dönem Tanrı heykelleri | |
| 10. Hafta | Hell. Dönem Tanrıça heykelleri | |
| 11. Hafta | Hell. Dönem grup heykelleri | |
| 12. Hafta | Hell. Dönem Kral portre ve heykelleri | |
| 13. Hafta | Hell. Dönem Heykeltraşlık okulları (İskenderiye, Tralleis) | |
| 14. Hafta | Hell. Dönem Heykeltraşlık okulları (Pergamon-Rodos) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Görüşme | 14 | 1 | 14 | |
| Sunum (Hazırlık) | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,2 | 1,2 |
| Final | 1 | 1,8 | 1,8 | |
| Uygulama DS | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||