Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:22
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yakındoğu ve Kafkaslar Tarihöncesi Arkeolojisi I | ARK337 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Yasemin YILMAZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Prehistorik Çağlar boyunca Anadolu'nun ilişkili olduğu coğrafyalarla kültürel etkileşiminin anlaşılması amaçlanmaktadır. Bu yolla Anadolu Prehistoryasının bütünsel olarak değerlendirme kabiliyetinin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Anadoluyu çevreleyen coğrafi bölgelerdeki Prehistorik Dönem kültürler kronolojik sırayla sunulmaktadır. Öncelikle bölgeler tanıtılmakta devamında Yakındoğu’daki arkeolojik bulgular çerçevesindeki kültürel gelişim Anadolu Prehistorik Dönemleriyle karşılaştırmalı olarak sunulmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Anadolu’yu çevreleyen bölgelerin coğrafi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
| 2 | Coğrafyanın kültürlerin oluşum ve dolaşım sistemleri üzerindeki etkilerini değerlendirme kabiliyeti kazanmak. |
| 3 | Farklı bölgelere ait prehistorik dönem kronolojilerini karşılaştırmalı olarak yorumlayabilme özelliği edinmek. |
| 4 | Yakındoğu Prehistorik Dönem Kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
| 5 | Yakındoğu Prehistorik Dönem Buluntu toplulukları hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Anadolu’yu çevreleyen bölgelerin coğrafi özellikleri ve arkeolojik kronolojisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Yakındoğu'nun çevresel özellikleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Yakındoğu’da Paleolitik Dönem kültürleri ve buluntu toplulukları I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Yakındoğu’da Paleolitik Dönem kültürleri ve buluntu toplulukları II | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Yakındoğu’da Paleolitik Dönem kültürleri ve buluntu toplulukları III | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Yakındoğu’da Paleolitik Dönem kültürleri ve buluntu toplulukları IV | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Yakındoğu’da Natufiyen Dönem yerleşimleri ve buluntu toplulukları I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Yakındoğu’da Natufiyen Dönem yerleşimleri ve buluntu toplulukları II | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Yakındoğu’da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Yakındoğu’da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem II | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Yakındoğu’da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem III | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Yakındoğu’da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem IV | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Yakındoğu’da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem V | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Yasemin YILMAZ | Vize | 50,00 | |
| Doç. Dr. Yasemin YILMAZ | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 2 | 14 | 28 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 14 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||