| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Dönem Mimarlığı | ARK335 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. EMRE OKAN | 
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SAFİYE AYDIN (Güz) | 
| Dersin Amacı | İ.Ö. 480-330 yılları arasında Hellen uygarlığının mimarlık alanında ortaya koyduğu eserleri kronolojik olarak incelemek ve mimarlık alanında gelinen noktayı öğrenciye açık bir biçimde sunabilmek | 
| Dersin İçeriği | Klasik dönemin siyasi olayları Klaisk dönemde kentleşme: Hippodamik sistem Klasik dönemde kent savunma sistemleri ve sur yapıları Klaisk dönem agoraları Klasik dönem siyasi yapıları (bouleuterion, pryteneion, ekklesiasterion vb.) Klasik dönem gymnasion ve stadionları Klasik dönem pastas ve prostaslı evleri Klasik dönem tapınak mimarisi ve mimarları İ.Ö. 5. yüzyıl tapınak mimarisi (Yunanistan, Batı Anadolu) İ.Ö. 5. yüzyıl tapınak mimarisi (Güney İtalya, Sicilya) Atina Akropolü'ndeki tapınaklar ve resmi yapılar. İ.Ö. 4. yüzyıl tapınakları | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Klasik dönemde Hellen dünyasının politik ve ekonomik yapısının mimarlık eserleri üzerindeki etkisini anlayabilme | 
| 2 | Klasik dönem mimarlığında ortya çıkan yeni stilleri öğrenebilme | 
| 3 | Klasik dönem mimarlığının gelişimini izleyebilme | 
| 4 | Klasik dönemin sivil, dini ve askeri mimarisini anlayabilme | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Klasik dönemin siyasi olayları | |
| 2. Hafta | Klasik dönemin siyasi olayları | |
| 3. Hafta | Klasik dönemde kentleşme: Hippodamik sistem | |
| 4. Hafta | Klasik dönemde kent savunma sistemleri ve sur yapıları | |
| 5. Hafta | Klasik dönem agoraları | |
| 6. Hafta | Klasik dönem agoraları | |
| 7. Hafta | Klasik dönem siyasi yapıları (bouleuterion, pryteneion, ekklesiasterion vb.) | |
| 8. Hafta | Klasik dönem gymnasion ve stadionları | |
| 9. Hafta | Ara Sınav | |
| 10. Hafta | Klasik dönem pastas ve prostaslı evleri | |
| 11. Hafta | Klasik dönem tapınak mimarisi ve mimarları | |
| 12. Hafta | İ.Ö. 5. yüzyıl tapınak mimarisi (Yunanistan, Batı Anadolu) | |
| 13. Hafta | İ.Ö. 5. yüzyıl tapınak mimarisi (Güney İtalya, Sicilya) | |
| 14. Hafta | Atina Akropolü'ndeki tapınaklar ve resmi yapılar | |
| 15. Hafta | İ.Ö. 4. yüzyıl tapınakları | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 2 | 25 | 50 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 20 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||