Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik Dönem Heykel Sanatı ARK333 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Ahmet BİLİR
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Ahmet BİLİR (Güz)
Dersin Amacı Arkaik Dönem ile tecrübe kazanan Yunan Heykel Sanatının gelişimini gözlemlemek. Anatomi bilgisi vermek. Dönemin önemli yontucularını tanımak. Parthenon Tapınağı heykeltıraşlık eserlerini irdelemek.
Dersin İçeriği Erken, Yüksek ve Geç Klasik Dönem eserlerini tanımak.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yunan heykel sanatında ciddi stili tanıyabilme
2 Klasik dönem heykel sanatındaki stil gelişimini kavrayabilme
3 Klasik dönem heykel sanatındaki realizm ve idealizmi tanımlayabilme
4 Dönemin mimari heykeltraşlık eserlerini tanımlayabilme
5 Klasik dönem mezar stellerini tanıma ve bunları iredeleyebilme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Arkaik dönemden Klasik dönem heykeline geçiş
2. Hafta Ciddi Stil
3. Hafta Ciddi Stil
4. Hafta Olympia Zeus Tapınağı heykeltraşlık eserleri
5. Hafta Myron, Phiedias
6. Hafta Parthenon
7. Hafta Parthenon
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Plykleitos-Kresilas
10. Hafta Alkamenes-Paionios
11. Hafta Praksiteles
12. Hafta Timotheos-Skopas
13. Hafta Bryaksis, Leokhares ve mezar stelleri
14. Hafta Lysippos
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma
2 Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme
3 Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme
4 Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme
5 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma
6 Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems
7 Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme
8 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı
9 Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme
10 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme
11 Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
12 Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 4 4 4 4 4
PY2 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5 5
PY5 4 4 4 4 4
PY6 3 3 3 3 3
PY7 4 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4 4
PY11 5 5 5 5 5
PY12 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • J.Boardman, Yunan Heykeli. Klasik Dönem, Homer kitabevi, istanbul 2005.
  • G.M.A. Richter, The Sculpture and Sculptors of the Greeks, 1968 Ridgway
  • Y. Boysal, Klasik Dönem Plastiği, 1979
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 0,5 7
Görüşme 14 1 14
Sunum (Hazırlık) 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Uygulama DS 1 0,5 0,5
Sınıf İçi Etkinlik 3 3 9
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0