| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Dönem Seramiği | ARK 303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAFİYE AYDIN | 
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SAFİYE AYDIN (Güz) | 
| Dersin Amacı | Klasik dönem seramik sanatını anlayabilme | 
| Dersin İçeriği | Dersin tanımı ve içeriği, Attika vazoları üzerine yapılan araştırmalar. Siyah figür ve kırmızı figür seramik tekniklerinin genel özellikleri Kırmızı figür tekniğine giriş Attika kırmızı figür vazolarının kronolojisi (ressamlar, stiller, ekoller) Kırmızı figür vazolarında erken stiller (Bilingual vazolar, erken ressamlar) Öncü grubu ressamları: Euphronios, Euthymides Kleophrades ve Berlin Ressamları Douris ve Brygos ressamları Olgun Klasik dönem stil özellikleri ve ressamlar (Myson atölyesi, Pan ressamı) Akhilleus ressamı ve takipçileri Niobid ekolü ve takipçileri Zengin stil ve Meidias ressamı | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Klasik Dönem Seramiklerinin dönemsel gelişimini açıklar. | 
| 2 | Klasik Dönem seramiklerinin temel özelliklerini açıklar. | 
| 3 | Klasik Dönem kültürel hayatının seramik üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanımı ve içeriği, Attika vazoları üzerine yapılan araştırmalar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 2. Hafta | Siyah figür ve kırmızı figür seramik tekniklerinin genel özellikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 3. Hafta | Kırmızı figür tekniğine giriş | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 4. Hafta | Attika kırmızı figür vazolarının kronolojisi (ressamlar, stiller, ekoller) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 5. Hafta | Kırmızı figür vazolarında erken stiller (Bilingual vazolar, erken ressamlar) | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 6. Hafta | Kırmızı figür vazolarında erken stiller (erken ressamlar) | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 7. Hafta | Öncü grubu ressamları: Euphronios, Euthymides | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Kleophrades ve Berlin Ressamları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 10. Hafta | Douris ve Brygos ressamları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 11. Hafta | Olgun Klasik dönem stil özellikleri ve ressamlar (Myson atölyesi, Pan ressamı) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 12. Hafta | Akhilleus ressamı ve takipçileri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 13. Hafta | Niobid ekolü ve takipçileri | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 14. Hafta | Zengin stil ve Meidias ressamı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | 
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 2 | 25 | 50 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 20 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||