| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arkaik Dönem Seramiği | ARK 206 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAFİYE AYDIN | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | MÖ 700-480 yılları arası Yunan seramiğinin gelişimini, ressamlarını ve üretilen formları anlamak ve tanımlamak. | 
| Dersin İçeriği | Geometrik ve Orientalizan dönemin farklı merkezlerdeki örneklerinden sonra, Siyah Figür tekniğinin gelişimi geç döneme kadar ressamlar üzerinden incelenecektir. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Arkaik döneme geçiş sürecinde, Yunan dünyasındaki siyasi ve kültürel değişim hakkında fikir sahibi olabilme | 
| 2 | Siyah Figür vazo ressamlığı ve başlıca ressamlarını öğrenebilme | 
| 3 | Batı Anadolu'daki Arkaik dönem seramik üretim merkezlerini öğrenebilme | 
| 4 | Arkaik seramik, terminolojisi ve kronolojisini öğrenebilme | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş: Kronoloji ve literatür | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 2. Hafta | Protogeometrik ve Geometrik Dönem | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 3. Hafta | Orientalizan Dönem: Attika | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 4. Hafta | Orientalizan Dönem: Korinth | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 5. Hafta | Orientalizan Dönem: Batı Anadolu | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 6. Hafta | Erken Siyah figür tekniği: öncüler | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 7. Hafta | Siyah figür vazoları I | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Siyah figür vazoları II | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 10. Hafta | MÖ 6. yy ortası (Lydos, Amasis, Eksekias) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 11. Hafta | MÖ 6. yy sonrası (E Grubu, Küçük Ustalar) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 12. Hafta | Geç Siyah figür tekniği I | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 13. Hafta | Geç Siyah figür tekniği II | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 14. Hafta | Panathenaia amphoraları | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 2 | 13 | 26 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 18,5 | 18,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||