| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arkaik Dönem Heykel Sanatı | ARK 204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet BİLİR | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Uygarlığın gelişmeye başladığı Arkaik dönemin heykel sanatı ile mimari anlaşyış ve mimarlık eserleri hakkında tanıtıcı bilgiler vermek. | 
| Dersin İçeriği | İlk heykellerin ortaya çıkışından başlayarak, Klasik Dönem’e kadar üretilen heykelleri tanımak. Heykel sanatının ilk örneklerini irdelemek. Syphnos Hazine Binası heykeltraşlık eserleri Anavysos-Ptoon 12 grubu eserleri Arkaik dönem diğer mimari heykeltraşlık eserleri Arkaik dönem mezar stelleri Müzelerde Arkaik dönem heykelleri ile ilgili yerinde çalışma | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Yunan dünyasında büyük boyutlu heykellerin ortaya çıkışını anlayabilme | 
| 2 | Arkaik dönemde heykel üretimi ve kullanım alanlarını kavrayabilme | 
| 3 | Arkaik dönem heykel sanatı içinde ortaya çıkan anatomik detayları kavrayabilme | 
| 4 | Arkaik dönemin mimari heykeltraşlık eserlerini tanıma ve bunları heykeltraşlık açısından değerlendirme. | 
| 5 | Arkaik dönem mezar stellerini tanıyabilme ve bunların stilistik gelişimlerini izleyebime. | 
| 6 | Bir arkaik dönem heykelini tanıyıp tarihlendirebilme | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş, Geometrik dönem plastiğinden Arkaik dönem plastiğine geçiş | |
| 2. Hafta | Figürinler Dönemi | |
| 3. Hafta | Yunan Heykelinin Kökeni, Yunan dünyasında büyük boyutlu heykellerin ortaya çıkmasına etki eden unsurlar | |
| 4. Hafta | Nikandre-Auxerre, Sounion grubu heykeltraşlık eserleri | |
| 5. Hafta | Olympia Hera, Berlin Koresi, Orkhomenos-Thera grubu eserler | |
| 6. Hafta | Kheramyes-Genelaos, Tenea-Volomandra grubu eserler | |
| 7. Hafta | Lyons Koresi, Ephesos ve Melos grubu eserleri | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Syphnos Hazine Binası heykeltraşlık eserleri | |
| 10. Hafta | Anavysos-Ptoon 12 grubu eserleri | |
| 11. Hafta | Arkaik dönem diğer mimari heykeltraşlık eserleri | |
| 12. Hafta | Arkaik dönem mezar stelleri | |
| 13. Hafta | Müzelerde Arkaik dönem heykelleri ile ilgili yerinde çalışma | |
| 14. Hafta | Müzelerde Arkaik dönem heykelleri ile ilgili yerinde çalışma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 | 
| Görüşme | 14 | 1 | 14 | |
| Sunum (Hazırlık) | 14 | 1 | 14 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 1 | 0,5 | 0,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||