| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ön Asya'da Seramik Sanatı | ARK 114 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurperi AYENGİN | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Anadolu seramik sanatını başlangıcından Demir Çağı sonuna kadar malzeme, teknik, bezeme ve form açısından incelemektir. | 
| Dersin İçeriği | Önasya’nın seramik geleneğinini özelliklerini belirterek yerleşimlerden ele geçen seramik örneklerinin tipolojik ve teknolojik açıdan değerlendirilmesi gerçekleştirilecek. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Seramik ile ilgili kavramları tanır. | 
| 2 | Önasya yerleşimlerinden ele geçen seramik örneklerini öğrenir. | 
| 3 | Seramiklerin tipolojik özelliklerini ve hamur özelliklerini öğrenir. | 
| 4 | .Seramiği tanıyarak yerleşimin seramik geleneğini anlar. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Seramik tanımı, malzeme, yapım evreleri | |
| 2. Hafta | Tipoloji (Kap şekilleri, gövde biçimleri) | |
| 3. Hafta | Neolitik Dönem Seramiği -1 | |
| 4. Hafta | Neolitik Dönem Seramiği - 2 | |
| 5. Hafta | Kalkolitik Dönem Seramiği | |
| 6. Hafta | Erken Tunç Çağı Seramiği | |
| 7. Hafta | Orta Tunç Çağı Seramiği | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Başlangıcından M.Ö. III. Bin sonuna kadar Önasya seramiklerinden örnekler | |
| 10. Hafta | M.Ö. II. Bin’de Mezopotamya, Suriye, Filistin ve İran seramiklerinden örnekler | |
| 11. Hafta | M.Ö. II. Bin’de Kıbrıs, Girit ve Miken seramiklerinden örnekler. | |
| 12. Hafta | Demir Devri Seramiği | |
| 13. Hafta | M.Ö. I.Bin Mezopotamya Kültürlerinde seramik sanatının gelişimi. | |
| 14. Hafta | Başlangıcından M.Ö. III. Bin sonuna kadar Kıbrıs, Girit, Kiklad ve Kıta Yunanistan Seramiği | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 2 | 21 | 42 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 39,5 | 39,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||