| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı II | ARK 112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Hüsrev YILDIZ | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bilgisayar üzerine temel kavramlar, bilgisayar kullanımı ve ofis programlarının kullanımını uygulamalarla birlikte göstermek. | 
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar,Bilgisayar kullanımıi ve dosya yönetimi,Microsoft Word,Microsoft Excel,Microsoft Powerpoint,Bilgi ve iletişim | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Bilgisayar kullanımını geliştirmek | 
| 2 | Bilgisayar kullanımını edebi metinlere uygulamak | 
| 3 | Dizin programlarını tanımak | 
| 4 | Hazırlanan örnek metinlerden dizin oluşturmak. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bilgisayarda edebi metinlerin yazımı | |
| 2. Hafta | Edebi metinlerde kullanılan fontlar | |
| 3. Hafta | Edebi metnin dizine hazırlanması | |
| 4. Hafta | Dizin uygulama | |
| 5. Hafta | Dizin uygulama | |
| 6. Hafta | Dizin uygulama | |
| 7. Hafta | Dizin uygulama | |
| 8. Hafta | Dizin uygulama. | |
| 9. Hafta | Ara sınav | |
| 10. Hafta | Dizin uygulama | |
| 11. Hafta | Dizin uygulama | |
| 12. Hafta | Dizin uygulama | |
| 13. Hafta | Dizin uygulama | |
| 14. Hafta | Dizin uygulama | |
| 15. Hafta | Dizin uygulama | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY12 | 3 | 3 | 2 | 4 | 
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 2 | 7 | 14 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||