| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arkeolojik Obje Çizim Teknikleri | ARK 110 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAFİYE AYDIN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Arkeolojik buluntuların teknik çizimlerini öğrenmelerini sağlamak |
| Dersin İçeriği | Küçük Buluntu Tipleri I - Metal Küçük Buluntu Tipleri II - Cam Küçük Buluntu Tipleri III - Pişmiş toprak Küçük Buluntu Tipleri IV- Taş Çizim Teknikleri I Çizim Teknikleri II Çizim Teknikleri III Çizim Teknikleri IV Eser Tanımlama Yöntemleri I Eser Tanımlama Yöntemleri II Eser Tanımlama Yöntemleri III Eser Tanımlama Yöntemleri IV |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Küçük obje ve seramik çizimi yapabilme |
| 2 | Eser tanımı yapabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Teknik resime giriş | |
| 2. Hafta | Çizimin tarihçesi | |
| 3. Hafta | Temel Kurallar | |
| 4. Hafta | Seramik çizimi | |
| 5. Hafta | Seramikle ilgili perspektif ve detay çizimi (form, kabartma vb.) | |
| 6. Hafta | Küçük Buluntu Tipleri: Pişmiş Toprak | |
| 7. Hafta | Cam buluntu çizimi | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Metal buluntu çizimi | |
| 10. Hafta | Teknik Çizim: Uygulama I | |
| 11. Hafta | Teknik Çizim: Uygulama II | |
| 12. Hafta | Teknik Çizim: Uygulama III | |
| 13. Hafta | Teknik Çizim: Uygulama IV | |
| 14. Hafta | Eser Tanımlama Yöntemleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 6 | Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 |
| PY5 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 |
| PY7 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 2 | 21 | 42 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2,5 | 35 | |
| Uygulama DS | 1 | 4,5 | 4,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||