Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arkeolojik Obje Çizim Teknikleri ARK 110 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 1 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SAFİYE AYDIN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Arkeolojik buluntuların teknik çizimlerini öğrenmelerini sağlamak
Dersin İçeriği Küçük Buluntu Tipleri I - Metal Küçük Buluntu Tipleri II - Cam Küçük Buluntu Tipleri III - Pişmiş toprak Küçük Buluntu Tipleri IV- Taş Çizim Teknikleri I Çizim Teknikleri II Çizim Teknikleri III Çizim Teknikleri IV Eser Tanımlama Yöntemleri I Eser Tanımlama Yöntemleri II Eser Tanımlama Yöntemleri III Eser Tanımlama Yöntemleri IV
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Küçük obje ve seramik çizimi yapabilme
2 Eser tanımı yapabilme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Teknik resime giriş
2. Hafta Çizimin tarihçesi
3. Hafta Temel Kurallar
4. Hafta Seramik çizimi
5. Hafta Seramikle ilgili perspektif ve detay çizimi (form, kabartma vb.)
6. Hafta Küçük Buluntu Tipleri: Pişmiş Toprak
7. Hafta Cam buluntu çizimi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Metal buluntu çizimi
10. Hafta Teknik Çizim: Uygulama I
11. Hafta Teknik Çizim: Uygulama II
12. Hafta Teknik Çizim: Uygulama III
13. Hafta Teknik Çizim: Uygulama IV
14. Hafta Eser Tanımlama Yöntemleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma
2 Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme
3 Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme
4 Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme
5 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma
6 Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems
7 Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme
8 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı
9 Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme
10 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme
11 Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
12 Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 5 5
PY2 5 5
PY3 5 5
PY4 5 5
PY5 3 3
PY6 3 3
PY7 4 4
PY8 4 4
PY9 4 4
PY10 5 5
PY11 5 5
PY12 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • W. Ambrus, Drawing on Archaeology Bringing History Back to Life,1993.
  • N. Griffiths-A. Jenner- C. Wilson, Drawing Archaeological finds. 1991.
  • A.T. Ökse, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Çizim Teknikleri, İstanbul 2002.
  • İ. Türkoğlu, Arkeolojik Küçük Buluntu Çizimi Teknikleri, Ege Yay., 2020.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 2 21 42
Final 1 2 2
Uygulama 14 2,5 35
Uygulama DS 1 4,5 4,5
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 127,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0