| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Arkeolojiye Giriş | ARK123 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. EMRE OKAN | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ahmet BİLİR (Güz) | 
| Dersin Amacı | I. yarıyıldan itibaren öğrencilerin görecekleri zorunlu ve seçmeli Klasik Arkeoloji derslerinde karşılarına çıkacak olan terminolojiyi öğrencilere vermek. | 
| Dersin İçeriği | Bu ders, Klasik arkeoloji alanında görülen mimari, seramik, heykel konularına özgü terminolojiyi içermektedir. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Bu derste öğrenciler, Klasik Yunan Tapınak tipleri ve tapınak mimarisine hakim olur. | 
| 2 | Tapınak düzenleri ve inşa teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | 
| 3 | Polisler ve kent devletlerinin oluşum süreci hakkında bilgi sahibi olur. | 
| 4 | Anitk Yunan kentlerindeki mimari yapılar hakkında bilgi sahibi olur. | 
| 5 | Antik Yunan seramik terminolojisi ve seramik formları hakkında bilgi sahibi olur. | 
| 6 | Antik Yunan heykel sanatı hakkında genel bilgi sahibi olur. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Derse giriş ve literatür | Görüşme | 
| 2. Hafta | Mimari terminolojiye giriş | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 3. Hafta | Tapınak Mimarisi ve Tapınak Planları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 4. Hafta | Dor Düzeni ve Dor Tapınakları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 5. Hafta | Ion düzeni ve Ion tapınakları | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 6. Hafta | Korinth Düzeni ve Kornith tapınakları | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 7. Hafta | Bir Kenti Oluşturan Unsurlar | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Seramik Terminolojisine Giriş | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 10. Hafta | Antik Çağda Seramik Üretim Teknolojisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 11. Hafta | Antik Yunan Seramik Formları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 12. Hafta | Antik Yunan Heykel Terminolojisi | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 13. Hafta | Kuros ve Koreler | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 14. Hafta | Genel Tekrar | Görüşme | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma | ✔ | |||||
| 2 | Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme | ✔ | |||||
| 4 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme | ✔ | |||||
| 5 | Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma | ✔ | |||||
| 7 | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı | ✔ | |||||
| 9 | Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme | ✔ | |||||
| 10 | Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme | ✔ | |||||
| 11 | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. | ✔ | |||||
| 12 | Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Görüşme | 13 | 2 | 26 | 
| Sunum (Hazırlık) | 13 | 2 | 26 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev 1 | 2 | 4 | 8 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||