| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer | ST503 | Türkçe | Zorunlu | 0 + 1 | 0,0 | 7,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Anlatım ve Uygulama | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fuat YALMAN, Prof. Dr. Yalçın KARAGÖZ, Doç. Dr. Yusuf ÖCEL | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Mustafa BOĞAN (Güz), Doç. Dr. Yusuf ÖCEL (Güz), Doç. Dr. Züleyhan BARAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir KAYA (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Fuat YALMAN (Güz), Prof. Dr. Yalçın KARAGÖZ (Güz) | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı: 1) Araştırma odağını güçlendirmek; 2) Araştıma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmak; 3) Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek; 4) Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek; 5) Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek; | 
| Dersin İçeriği | Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Belirlenen konuda ayrıntılı bir literatür araştırması yapabilmek | 
| 2 | Literatür araştırmasının sonuçlarını raporlayabilmek | 
| 3 | Literatür araştırmasında toplanan bilgileri ve elde edilen bulguları sınıflayabilmek | 
| 4 | Literatür taramasında elde edilen verileri analiz etmek ve yorumlayabilmek | 
| 5 | Literatürde daha önce tanımlanmış problemlere çözüm önerebilmek | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Araştırma konusunun seçimi | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 2. Hafta | Literatür Taraması | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma | 
| 3. Hafta | Bilimsel çalışmalarda giriş bölümü yazılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma | 
| 4. Hafta | Bilimsel çalışmalarda yöntem bölümü yazılması | |
| 5. Hafta | Araştırma sorusu ve hipotezi yazma | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme | 
| 6. Hafta | Evren ve örneklem belirleme | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) | 
| 7. Hafta | Nitel ve Nicel araştırma yöntemleri seçimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma | 
| 8. Hafta | Bulguların raporlanması, tablo ve şekil oluşturma | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma | 
| 9. Hafta | Bilimsel çalışmalarda akademik dil | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 10. Hafta | Kaynakça gösterme teknikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Toplumun sağlık ihtiyaçlarını ve sağlık hizmetlerine olan talebini belirleyebilme becerisi | ✔ | |||||
| 2 | Toplumun sağlık ihtiyaçlarını ve sağlık hizmetlerine olan talebi karşılayabilecek hizmet sunum modellerini geliştirme becerisi | ✔ | |||||
| 3 | Sağlık hizmetlerinin ekonomik ve finansal analizini yapma becerisi, | ✔ | |||||
| 4 | İnsan kaynaklarını yönetme ve liderlik etme becerisi | ✔ | |||||
| 5 | Sağlık hizmetlerinin kalitesini değerlendirme ve iyileştirme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık sonuçlarını (outcomes) değerlendirme ve iyileştirme becerisi | ✔ | |||||
| 7 | İstatistiksel analiz, raporlama, yorumlama ve karar vermede kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 8 | Sağlık hizmetlerinin etkili ve verimli şekilde planlanması, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde bilgi yönetim sistemlerini kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 9 | Toplumun sağlık hizmeti ihtiyacının etkili, kaliteli, verimli ve hakkaniyetli bir şekilde karşılanması için pazarlama ilke ve yöntemlerini kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 10 | Sağlık sektörü ile ilgili mevzuatı ve hukuki çerçeveyi takip edebilme ve etik ilkeler doğrultusunda uygulama becerisi | ||||||
| 11 | Kurum içinde ve dışında etkileşimde bulunduğu sağlık profesyonelleri ve diğer paydaşlar ile etkili, verimli ve etik ilkeler doğrultusunda çalışabilme becerisi | ✔ | |||||
| 12 | Sağlık politikalarındaki gelişmeleri izleyebilme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 13 | İşletmecilik ve sağlık turizmi işletmeciliği ile ilgili temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavrar, yeterli olmadığı bilgi becerilerini destekler. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | 
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY10 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 30 | 2 | 60 | 
| Araştırma | 30 | 1 | 30 | |
| Görüşme | 14 | 2 | 28 | |
| Sunum (Hazırlık) | 14 | 1 | 14 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 178,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 7,0 | ||