| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik Makineleri Lab II | EEM366 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa DURSUN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Asenkron makinanın DA deneyi ve yüksüz çalışma deneyleri, Asenkron makinanın kilitli-rotor deneyi, Asenkron makinanın kayma deneyi, Asenkron makinanın hız-moment karakteristiğinin elde edilmesi, Alternatörün yüksüz çalışma deneyi, Alternatörün yüklü çalışma deneyi, Alternatörün gerilim regülasyonu, Alternatörde doyum etkisi, Alternatörün kısa-devre karakteristiği Alternatörlerin paralel bağlantısı, Alternatörlerin V-eğrisi, Senkron motorda kopma, Senkron motorun V-eğrisinin elde edilmesi. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Elektrik makinalarının temellerini öğrenir. |
| 2 | Elektrik makinalarının çalışma prensiplerini uygulamalı öğrenir. |
| 3 | Asenkron makinaları analiz eder. |
| 4 | Alternatör analiz eder. |
| 5 | Senkron motorları analiz eder. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Asenkron makinanın DA deneyi ve yüksüz çalışma deneyi | |
| 2. Hafta | Asenkron makinanın kilitli-rotor deneyi | |
| 3. Hafta | Asenkron makinanın kayma deneyi | |
| 4. Hafta | Asenkron makinanın hız-moment karakteristiği | |
| 5. Hafta | Alternatörün yüksüz çalışma deneyi | |
| 6. Hafta | Alternatörün yüklü çalışma deneyi | |
| 7. Hafta | Alternatörün gerilim regülasyonu | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Alternatörde doyum etkisi | |
| 10. Hafta | Alternatörün kısa-devre karakteristiği | |
| 11. Hafta | Alternatörlerin paralel bağlantısı | |
| 12. Hafta | Alternatörlerin V-eğrisi | |
| 13. Hafta | Senkron motorda kopma | |
| 14. Hafta | Senkron motorun V-eğrisi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 2 | 5 | 1 | 5 | |
| Ödev 1 | 5 | 1 | 5 | |
| Ödev 2 | 5 | 1 | 5 | |
| Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 | |
| Uygulama | 10 | 1 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 16 | 1 | 16 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||