| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşaretler ve Sistemler | EEM363 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. FURKAN AKAR, Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ |
| Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ (Güz), Doç. Dr. FURKAN AKAR (Güz) |
| Dersin Amacı | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı doğrusal sistemlerin analizi için gerekli bilgilerin verilmesi |
| Dersin İçeriği | Sinyal ve sistem sınıflandırması, DZD sistemler, Laplace ve Fourier dönüşümleri, Fourier serileri, z-dönüşümü |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin sınıflandırılması |
| 2 | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin zaman bölgesinde analizi, |
| 3 | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin frekans bölgesinde analizi |
| 4 | Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin dönüşüm bölgesinde analizi |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması, temel işaretler | |
| 2. Hafta | Doğrusal Zamanla-Değişmez (DZD) sistemler, impuls yanıtı, konvolüsyon | |
| 3. Hafta | DZD sistemlerin zaman bölgesi analizi | |
| 4. Hafta | Diferansiyel ve fark denklemleri | |
| 5. Hafta | Sürekli Zamanlı DZD Sistemler ve Laplace Dönüşümü | |
| 6. Hafta | Laplace Dönüşümünün Özellikleri | |
| 7. Hafta | Sürekli-Zamanlı Fourier Serileri | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümü ve Özellikleri | |
| 10. Hafta | DZD Sistemlerin Frekans Cevabı | |
| 11. Hafta | Örnekleme | |
| 12. Hafta | Z-Dönüşümü | |
| 13. Hafta | Ters Z-Dönüşümü | |
| 14. Hafta | DZD sistemlerin z-dönüşümleri yardımıyla tanımlanması ve analizi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 10 | 20 | |
| Ödev 2 | 2 | 7,5 | 15 | |
| Uygulama | 2 | 6 | 12 | |
| Uygulama DS | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||