| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mühendislik Matematiği | EEM210 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan DEMİRYÜREK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik mühendisliği için gerekli vektör analiz, kompleks sayılarla işlemler, Laplace dönüşümü kavramlarını öğrenmek |
| Dersin İçeriği | Vektörel ve skaler alanlar, bir vektör fonksiyonun türevi, kısmi türev; Eğrilerin parametrik gösterimi; Teğet vektör, yay uzunluğu; Skaler bir fonksiyon için yönlü türev ve gradyent; Bir vektör fonksiyon için diverjans ve rotasyonel; Laplace operatörü; Korunumlu, solenoidal ve irrotasyonel alanlar; Vektör fonksiyonların çizgi integralleri; Bir kuvvet tarafından yapılan iş, yoldan bağımsızlık; Yüzey ve hacim integralleri; İntegral teoremleri: diverjans teoremi, Stokes teoremi; Kompleks Sayılar; Laplace ve ters Laplace dönüşümleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kartezyen, silindirik ve küresel koordinatlarda vektör problemlerini tanımlama becerisi. Koordinat sistemleri arasında dönüştürme becerisi |
| 2 | Vektör operatörlerini kullanma ve vektör problemlerini çözme becerisi |
| 3 | Çizgi, yüzey ve hacim integralleri |
| 4 | Kompleks sayılarla işlem yapma becerisi |
| 5 | Laplace ve ters Laplace dönüşümlerinin gerçekleştirme becerisi |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Skaler ve vektör büyüklükler, skaler ve vektör alan kavramları, vektör aritmetiği. Birim vektör ve konum vektörü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Dik koordinat sistemleri; Kartezyen, silindirik koordinat sistemleri ve bu sistemlerde nokta ve vektör dönüşümleri | Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Küresel koordinat sistemi, bu sistemde nokta ve vektör gösterimleri ve küresel-silindirik, küresel Kartezyen nokta ve vektör dönüşümleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 4. Hafta | Tam diferansiyel ve vektörel türevler, Nabla operatörü ve gradiyent ve Laplasyen kavramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | Vektörel türevler; vektör alanın diverjansı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Vektörel türevler; vektör alanın rotasyoneli | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 7. Hafta | Vektör alanlar için çizgi, yüzey ve hacim integralleri | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vektör alanlar için çizgi, yüzey ve hacim integralleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Gauss - Ostogradski teoremi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Stokes' teoremi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Kompleks sayılar ve kompleks düzlem | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | De Moivre Teoremi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Laplace dönüşümü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Ters Laplace dönüşümü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 14 | 1,5 | 21 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 4,5 | 4,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||