| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Diferansiyel Denklemler | EEM269 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan DEMİRYÜREK |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan DEMİRYÜREK (Güz) |
| Dersin Amacı | Adi diferansiyel denklemleri tanıma ve bunları çözme becerisi kazanma. |
| Dersin İçeriği | Adi diferansiyel denklemler, lineer diferansiyel denklemler, çözüm yöntemleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Diferansiyel denklemleri sınıflandırabilme, |
| 2 | Birinci ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemleri sınıflandırabilme ve çözebilme, |
| 3 | Lineer diferansiyel denklemleri çözebilme, |
| 4 | Lineer diferansiyel denklem sistemlerini çözebilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel tanımlar, ayrılabilir denklemler ve bu forma indirgenebilir denklemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Tam diferansiyel denklemler ve integral çarpanları | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Birinci mertebeden lineer denklemler | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Bazı özel tipte diferansiyel denklemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 6. Hafta | Lineer sabit katsayılı diferansiyel denklemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Belirsiz katsayılar yöntemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Lagrange sabitlerin değişimi yöntemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 9. Hafta | Ters operatör yöntemi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Değişken katsayılı diferansiyel denklemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 11. Hafta | Kanonik forma indirgeme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 12. Hafta | Tam denklemler | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Seri çözüm yöntemi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Lineer adi diferansiyel denklem sistemleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 6 | 4 | 24 | |
| Ödev 2 | 5 | 4 | 20 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Uygulama | 5 | 4 | 20 | |
| Uygulama DS | 5 | 6 | 30 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||