| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik Devreleri I | EEM261 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Türkçe |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Salih TOSUN, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR, Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DUMAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DUMAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR (Güz), Prof. Dr. Salih TOSUN (Güz) |
| Dersin Amacı | Elektrik devre elemanlarını tanımak, temel devre yasalarını ve devre teoremleri ile devre çözümü yapmak, direnç devrelerinin ve dinamik devrelerin çözüm yöntemlerini öğrenmek |
| Dersin İçeriği | Elektrik Devre Elemanları, Akım, Gerilim, Elektriksel fonksiyonlar, Güç, Enerji, Bağımlı kaynaklar, Opamp, Kirchoffun akım ve gerilim yasaları, Çevre akımları yöntemi, Düğüm gerilimleri yöntemi, Thevenin-Norton teoremi, Toplamsallık teoremi, Maksimum güç prensibi. Durum denklemleri yöntemi, Birinci mertebeden durum denklemlerinin analizi, İkinci mertebeden durum denklemlerinin analizi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Elektrik devre elemanlarını tanır |
| 2 | Elektrik devrelerinin çeşitli özelliklerini tanır. |
| 3 | Akım ve gerilim denklemlerini kurar ve çözer |
| 4 | Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlar. |
| 5 | Devre teoremlerini öğrenir ve devreleri çözer. |
| 6 | Dinamik devrelerin geçici ve kalıcı çözümlerini bulur ve yorumlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 0. Hafta | Elektriğin Önemi ve Yaşama Olan Etkisi | Görüşme |
| 1. Hafta | Elektrik Devre Elemanları | Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Akım, Gerilim, Elektriksel fonksiyonlar | Uygulama, Görüşme |
| 3. Hafta | Güç, Enerji, Bağımlı kaynaklar, | Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Güç, Enerji, Bağımlı kaynaklar | Görüşme, Uygulama |
| 5. Hafta | Ohm kanunu, Kirchoffun akım ve gerilim yasaları | Uygulama, Görüşme |
| 6. Hafta | Ohm kanunu, Kirchoffun akım ve gerilim yasaları | Uygulama, Görüşme |
| 7. Hafta | İşlemsel Yükselteçler | Uygulama, Görüşme |
| 8. Hafta | Çevre akımları yöntemi | Uygulama, Görüşme |
| 9. Hafta | Düğüm gerilimleri yöntemi | Uygulama, Görüşme |
| 10. Hafta | Thevenin-Norton teoremi | Görüşme, Uygulama |
| 11. Hafta | Süperpozisyon teoremi, Maksimum güç prensibi. | Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | Kapasite ve Bobin | Uygulama, Görüşme |
| 13. Hafta | Birinci mertebeden devrelerin analizi | Uygulama, Görüşme |
| 14. Hafta | İkinci mertebeden devrelerin analizi | Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI | NÖ (C) | Quiz | 5,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI | NÖ (C) | Quiz | 5,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI | NÖ (C) | Quiz | 5,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI | NÖ (C) | Quiz | 5,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI | NÖ (C) | Vize | 30,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI | NÖ (C) | Final | 50,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Prof. Dr. Salih TOSUN | NÖ (A) | Vize | 30,00 |
| Prof. Dr. Salih TOSUN | NÖ (A) | Quiz | 20,00 |
| Prof. Dr. Salih TOSUN | NÖ (A) | Final | 50,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
| Ödev 1 | 4 | 2 | 8 | |
| Kısa Sınav 1 | 2 | 2 | 4 | |
| Final | 1 | 13 | 13 | |
| Uygulama | 13 | 4 | 52 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 13 | 1 | 13 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||