| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce I | ING101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | türkçe |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Burcu CEYLAN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Burcu CEYLAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; öğrencilerin giriş düzeyindeki temel dil kalıplarını A1 seviyesine ulaştırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Öğrenciler bu dersi tamamladıklarında: Bilgi: - Giriş düzeyindeki (A1) temel dilbilgisi, kelime ve sesletim bilgilerine olabilirler. Beceri: - (Okuma) Temel okuduğunu anlama becerilerini kazanabilir, basit metinleri okuyabilir, metinlerin ana fikirlerini kavrayabilir, paragraf kavramını ve yapısını inceleyip metindeki görevini anlayabilir ve temel İngilizce metin çeşitlerini tanıyabilirler. - (Yazma) Belirlenmiş bir konuyla ilgili kısa kompozisyonlar yazabilir, ünitenin konusuyla ilgili yazılı olarak görüşlerini ifade edebilir, kısa metinleri özetleyebilir ( gazete makalaleleri gibi), yazım ve noktalama kurallarından haberdar olabilirler. - (Dinleme) Dinlediklerini anlama becerisine sahip olabilir, konuşmadaki dilbilgisi kalıplarını tanıyabilir, farklı söylem çeşitlerini ayırt edebilir ( günlük konuşma, resmi konuşma, görüşme, talk-show, özel konuşmalar vs.), kitabın yönergelerini takip ederek boşluk doldurabilirler. ( temel fakir için dinleme, detay için dinleme vs.) - (Konuşma) “Kendini tanıtma, Aile bilgileri, Sevdikleri şeyler” gibi bilinen konularla ilgili kısa sorulara cevap verebilir, kısa diyaloglar oluşturabilir ve ünitelerin tartışma konularıyla ilgili fikirlerini ifade edebilir ve düzeylerine uygun kelimeler kullanabilirler.( Temel ihtiyaçlarını ifade etmek, yönerge veya yönlerle ilgili soru sormak gibi.) Yeterlilik: - Öğrenilmiş materyalle asgari düzeyde iletişim kurabilirler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İsim, sıfat ve zamirlerin kurallarını ve anlamlarını kavrayabilecek |
| 2 | Geniş zaman, gelecek zaman ve geçmiş zaman kurallarını ve anlamlarını, yardımcı fiil can’nin anlam ve kullanım farklarını kavrayabilecek |
| 3 | Öğrendiği kelimeleri konuşma-yazma aktivitelerinde kullanabilecek |
| 4 | Profesyonel gelişimleri ve kariyerleri için İngilizce bilgilerden yararlanabilecekler |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş ve Ünite İleri Git | Görüşme |
| 2. Hafta | Başlangıç | Görüşme |
| 3. Hafta | Başlangıç | Görüşme |
| 4. Hafta | İnsanlar, Arkadaşlar ve Aile | Görüşme |
| 5. Hafta | İnsanlar, Arkadaşlar ve Aile | Görüşme |
| 6. Hafta | İşler ve profesyoneller | Görüşme |
| 7. Hafta | işler ve profesyoneller | Görüşme |
| 8. Hafta | İşler ve profesyoneller | Görüşme |
| 9. Hafta | Serbest Zaman | Görüşme |
| 10. Hafta | Serbest Zaman | Görüşme |
| 11. Hafta | Haftasonun nasıldı? | Görüşme |
| 12. Hafta | Haftasonun nasıldı? | Görüşme |
| 13. Hafta | Geriye bakmak | Görüşme |
| 14. Hafta | Geriye bakmak | Görüşme |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 9 | 1 | 9 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||