| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplam Kalite Yönetimi | TKY502 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 7,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Buşra KESİCİ | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. İREM DÜZDAR (Güz), Öğr. Gör. Buşra KESİCİ (Güz) | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetiminin temel ilkelerini, kalite ve standardizasyon kavramının önemini öğretmek ve işletmelerde karşılaşacakları kalite yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | 1. Kalite kavramını tanımlayabilecektir. 2. Toplam kalite yönetimini işletme içinde uygulamak için gerekli yöntemleri listeleyebilecektir. 3. Kaliteyi sağlamak için uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilecektir. 4. İşletme içinde kalite felsefesini oluşturmak için gerekli süreç analizini yapabilecektir. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Kalite kavramını tanımlayabilecektir. | 
| 2 | Toplam kalite yönetimini işletme içinde uygulamak için gerekli yöntemleri listeleyebilecektir. | 
| 3 | Kaliteyi sağlamak için uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilecektir. | 
| 4 | İşletme içinde kalite felsefesini oluşturmak için gerekli süreç analizini yapabilecektir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Toplam Kaliteye Giriş | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 2. Hafta | Kalite Yönetiminde Toplam Kalite Yaklaşımı: Örgütsel Mükemmelliğe Erişme | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 3. Hafta | ISO 9000 ve Toplam Kalite İlişkisi | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 4. Hafta | Toplam Kalite Araçlarına Genel Bakış | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 5. Hafta | Problem Çözme ve Karar Verme | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 6. Hafta | Kalite Fonksiyon Göçerimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 7. Hafta | İstatistiksel Süreç Kontrolü Yoluyla Süreçlerin Optimizasyonu ve Kontrolü | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| 8. Hafta | İstatistiksel Süreç Kontrolü Yoluyla Süreçlerin Optimizasyonu ve Kontrolü | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 9. Hafta | Altı Sigma, Yalın Altı Sigma ve Daha Fazlası ile Sürekli İyileştirme Yöntemleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 10. Hafta | Kıyaslama | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 11. Hafta | Tam Zamanında Üretim / Yalın Üretim (TZÜ/ Yalın) | Sunum (Hazırlık), Görüşme | 
| 12. Hafta | Öğrenci Sunumları | Sunum (Hazırlık), Uygulama | 
| 13. Hafta | Öğrenci Sunumları | Uygulama, Sunum (Hazırlık) | 
| 14. Hafta | Öğrenci Sunumları | Uygulama, Sunum (Hazırlık) | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kalite, kalite yönetim sistemleri ve kalite/verimlilik iyileştirme ile ilgili kavramları bilir ve bu kavramları hayata geçirmek için gerekli yöntemlerle ilgili bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | Kalitenin kuruluşların stratejisinin bir parçası haline ve böylece kalite yönetim sistemlerinin yerleşik hale getirilmesi için gerekli bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Kalite felsefesini benimser ve iş süreçlerini sürekli iyileştirmek için gerekli bilgi ve motivasyona sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Kalite yönetimi içerisinde yönetim, mühendislik ve istatistik disiplinlerinin senkronize ve etkileşimli olarak nasıl birlikte kullanılacağını bilir. | ✔ | |||||
| 6 | Analitik düşünme ve kalite ile ilgili olaylara sistematik yaklaşma becerilerine sahiptir. | ✔ | |||||
| 7 | İş süreçlerinin performansını, gerekli yönetsel ve istatistik teknikleri ve problem çözme yaklaşımlarını kullanarak etkin bir şekilde arttırma becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 8 | Kalite yönetimi ile ilgili konularda takım üyelerine bilgileri sunma becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 10 | Kalite konusunda literatürü ve dünyadaki gelişmeleri izleyebilir ve katkıda bulunma potansiyeline sahiptir | ✔ | |||||
| 11 | Kalite konusundaki teorik bilgileri desteklemek amacı ile, stratejik planlama, performans yönetimi, kalite yönetimi ve iyileştirmeler üzerinde tartışma ve analizler gerçekleştirerek, uygulamalarda takım yöneticisi veya üyesi olarak sorumluluk alma yetkinliğine sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 
| PY7 | 3 | 4 | 3 | 3 | 
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY10 | 5 | 4 | 4 | 4 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ödev 1 | 1 | 41,5 | 41,5 | 
| Final | 1 | 65 | 65 | |
| Uygulama | 1 | 30 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 178,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 7,0 | ||