| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Urbanization and Environmental Policies | POLS303 | İngilizce | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hicran HAMZA ÇELİKYAY |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hicran HAMZA ÇELİKYAY (Güz) |
| Dersin Amacı | Kentleşme ve çevre poliitkalarına ilişkin temel kavramların tanımlanması; Dünya da kentleşme ve çevre sorunlarının gelişiminin açıklanması; Türkiye de kent, kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin tarihsel gelişimin ve mevzuatın açıklanması; konuya ilişkin sorunların ve çözüm önerilerinin tartışılması; kent ve çevre sorunlarının neler olduklarının ve ortaya çıkış süreçlerinin değerlendirilmesi, bu alanda izlenmekte olan kentsel-çevresel politikaların irdelenmesi ve ortaya konulmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders kentleşmenin nedenlerini ve çevresel sonuçlarını küresel ve yerel ölçeklerde değerlendirir. Aşırı kentleşme, mega kentleşme gibi sorunları onları yaratan yerel şartlarla birlikte ele alır. Ayrıca şehirlerin, toplumsal hareketlerin ve kurumların çevresel sorunları ele almadaki rollerini inceler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kent karşısında duyarlı ve hassas kararlar alabilir |
| 2 | Kente bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşabilecek |
| 3 | Kenti ve toplumu birlikte düşünebilen bir profile sahip olur |
| 4 | Kirlilik ve çevresel sorunlara karşı algı geliştirilir |
| 5 | Çevrenin ve doğal kaynakların korunmasının önem arz ettiğinin farkına varır |
| 6 | Çevrenin korunması için alınması gerekli kamusal ve özel tedbirler hakkında bilgi edinir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş | |
| 2. Hafta | Kavramsal çerçeve: Kent Kavramı (Kentin Farklı Disiplinler Açısından Tanımı, Kent Kuramları, Feodal Kent-Sanayileşmekte Olan Kent-Sanayi Kenti) | |
| 3. Hafta | Kentleşme Kavramı (Kentleşmenin Kavramsal Tanımı, Kentleşme Nedenleri, Kentleşmenin Boyutları) | |
| 4. Hafta | Dünyada Kentleşme Süreçleri (19. yy. da Kentler, 2. Dünya Savaşı Sonrası Kentler, Küreselleşme Sürecinde Kentler) | |
| 5. Hafta | Türkiye de Kentleşme Süreci ve Kentleşme Politikaları | |
| 6. Hafta | Konut Kavramı (Konutun Tanımı ve Türleri), Konut Politikaları (Türkiye'de Konut Politikaları, Konut Üretim Sürecinde Rol Oynayan Aktörler, Konut Geliştirme Politikaları) | |
| 7. Hafta | Hukuk Dışı Kentleşme (Gecekondu) Politikası (Gecekondu Tanımı, Karakteristik Özellikleri, Gecekondulaşma ve Türkiye, Gecekondu ve Siyaset) | |
| 8. Hafta | Çevre, çevre sorunu, çevre kirlenmesi terminolojisi | |
| 9. Hafta | Çevre Sorunlarının Kronolojik gelişimi, Kent ve Çevre | |
| 10. Hafta | Çevre Sorunlarının Sebepleri :1 Sistem Sorunu 2. Üretim ve Tüketim ilişkisi 3. Ekonomi | |
| 11. Hafta | Türkiye'de Çevre Sorunlarının Sebepleri ve Ortaya Çıkışı (Modernite Çarpık Kentleşme ve Endüstri) | |
| 12. Hafta | Küresel Çevre Sorunları ve Çözüm Arayışları | |
| 13. Hafta | İklim Politikası | |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Hicran HAMZA ÇELİKYAY | Vize | 40,00 | |
| Doç. Dr. Hicran HAMZA ÇELİKYAY | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13,5 | 1 | 13,5 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||