Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce II | YDB1102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, uzaktan eğitim |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet KÖKSAL |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; lisan seviyesi için B1 düzeyinde İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediğini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduğunu anlamaları, - Kendini yazılı ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler bu dersi tamamladıklarında: Lisan seviyesinde alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur. Günlük yaşamla ilgili konuşabilir, dilin konuşulduğu ülkede seyahat edebilir. Düşüncelerini, planlarını, isteklerini açıklayabilir, geçmiş bir olayı anlatabilir. Bildik, ilgi alanına giren bir konuda basit bir metin ve kişisel mektuplar yazabilir. İş, okul ve benzeri ortamlardaki net konuşmaları anlayabilir. Meslekle ilgili ve sık kullanılan kelimeleri içeren metinleri anlayabilir. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Geniş zaman ve geçmiş zaman için temel dil bilgisi kurallarını belirlemek. |
2 | Sözlü, yazılı ve okuma becerileri için gerekli olan İngilizce kelimeleri hatırlamak |
3 | Modal, zamir, sıfat vb. biçimleri tanımak. |
4 | Dönem boyunca edinilen bilgileri kullanarak basit metinleri okuyacak ve analiz edecek. |
5 | Bilgi bölümünde belirtilen formları kullanmak ve uygulamak. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | At home- there is/ there are, prepositions of place, present continuous. | |
2. Hafta | Types of homes, rooms, furniture, adjectives to describe homes, housework. | |
3. Hafta | Food: Eating Home and Eating Out: Countable/ uncountable, some/any, Would like/ like, Let’s +verb, will and would. | |
4. Hafta | Types of food, going food shopping, making suggestions, at a restaurant. | |
5. Hafta | Making plans- Be+going to, infinitive of purpose. | |
6. Hafta | Shopping- Comparatives and superlatives, adjectives. | |
7. Hafta | Shopping- Comparatives and superlatives, adjectives. | |
8. Hafta | Midterm exam | |
9. Hafta | Clothing and accessories, types of shops, products. | |
10. Hafta | Talking About Experiences- Present Perfect with ever, never and just, have to/ don’t have to, can/can’t. | |
11. Hafta | Sharing and exchanging experiences, things to do before a holiday, at the airport. | |
13. Hafta | Places to Go & People to See- Present Perfect and Past Simple, for, since and how long, adjectives to describe emotions. | |
14. Hafta | Repeat lesson | |
15. Hafta | Final exam | |
16. Hafta | Final exam |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek | ✔ | |||||
7 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilmek ve otomasyon olanaklarını kullanılabilmek | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Uygulama | 7 | 1 | 7 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |