Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tez Çalışması (YL) LEE 501 Türkçe Zorunlu 1 + 0 0,0 20,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN, Prof. Dr. Murat GENÇ, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ, Prof. Dr. Sedat KARAÇAM, Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇOLAK YAZICI, Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇOLAK YAZICI (Güz), Prof. Dr. Murat GENÇ (Güz), Prof. Dr. Sedat KARAÇAM (Güz)
Dersin Amacı Yüksek lisans programını sürdürme ve tamamlama sürecinde lisansüstü program öğrencisinin teziyle ilgili çalışmasının bilimsel temellerini oluşturmak ve yürütmek amacıyla, tez danışmanının denetim ve gözetiminde üzerinde çalıştığı konu/araştırma problemi ile ilgili olarak, akademik bilgi ve birikim kazanmak, bilimsel süreç becerilerini/deneyimlerimi geliştirmektir.
Dersin İçeriği Öğrencinin tez/proje çalışmasının bilimsel temellerini oluşturmak ve yürütmek amacıyla, yüksek lisans programını sürdürme ve tamamlama sürecinde; tez danışmanının denetim ve gözetiminde üzerinde çalıştığı tez konusuyla ilgili olarak; ilgili alanyazını tarama, okuma, uygulama alanlarını belirleme, uygulamayı gerçekleştirebilme, elde ettiği bulguları analiz edebilme, yorumlama/değerlendirme ve bulgularına dayalı sonuçlara erişerek önerilerde bulunabilme gibi hususlarda entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmek ve bağımsız bir çalışma yürütebilmektir. Dersin içeriği, tez konusu ve ilgili bilim alanı kapsamında belirlenmektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Araştırma problemine ilişkin kapsamlı, güncel bağımsız bir araştırma yürütebilme.
2 Alanında edindiği üst düzey bilgi ve becerileri uzmanlık seviyesine getirebilme.
3 Araştırma konusuna ilişkin özgün görüşlerini ortaya koyabilme, tartışabilme ve savunabilme.
4 Alan yazına güncel, orijinal katkı sağlayabilme.
5 Ulaştığı özgün sonuçları yeni değerlendirmeler ışığında ileriye yönelik öngörülerde bulunabilme.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Tez konusunun belirlenmesi)
2. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Alan yazın tarama)
3. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Tez projesinin hazırlanması)
4. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Araştırmanın niteliğine uygun planlamaların yapılması)
5. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Kavramsal çerçevenin oluşturulması)
6. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Ölçme aracı geliştirme)
7. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Ölçeğe ilişkin uzman görüşü konusunda rehberlik)
8. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Yöntem kısmına yönelik çalışmalar-1)
9. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Yöntem kısmına yönelik çalışmalar-2)
10. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Yöntem kısmına yönelik çalışmalar-3)
11. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Bulgular kısmına yönelik çalışmalar-1)
12. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Bulgular kısmına yönelik çalışmalar-2)
13. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Tartışma, sonuç, öneriler kısmına yönelik çalışmalar)
14. Hafta Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Tezin içindekiler kısmının ve fiziki özelliklerinin oluşturulması & kontrolü)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 0 0 0 5 0
PY2 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Karasar, N. (2022). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2018). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. London: Sage publications.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çoban, A. ve Oral, B. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar. B. Oral ve A. Çoban (Editörler). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri kitabı içinde (s.1-27). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Karaca, S. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Gazi kitabevi.
  • Yüksel, A. (2022). Bilimsel araştırma: temel yaklaşımlar ve metodoloji. R. Altunışık, H. Boz, E. Gegez, E. Koç, Ü. Sığrı, E. Yıldız, A. Yüksel (Editörler). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: yeni perspektifler kitabı içinde (s.67-105). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı) Ankara: Seçkin Yay.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 1 2
Araştırma 13 10 130
Görüşme 14 4 56
Sunum (Hazırlık) 14 4 56
Uygulama 14 5 70
Sınavlar
Ödev 1 14 5 70
Ödev 2 14 5 70
Toplam İş Yükü 510
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 20,0