| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez Çalışması (YL) | LEE 501 | Türkçe | Zorunlu | 1 + 0 | 0,0 | 20,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN, Prof. Dr. Murat GENÇ, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ, Prof. Dr. Sedat KARAÇAM, Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇOLAK YAZICI, Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇOLAK YAZICI (Güz), Prof. Dr. Murat GENÇ (Güz), Prof. Dr. Sedat KARAÇAM (Güz) | 
| Dersin Amacı | Yüksek lisans programını sürdürme ve tamamlama sürecinde lisansüstü program öğrencisinin teziyle ilgili çalışmasının bilimsel temellerini oluşturmak ve yürütmek amacıyla, tez danışmanının denetim ve gözetiminde üzerinde çalıştığı konu/araştırma problemi ile ilgili olarak, akademik bilgi ve birikim kazanmak, bilimsel süreç becerilerini/deneyimlerimi geliştirmektir. | 
| Dersin İçeriği | Öğrencinin tez/proje çalışmasının bilimsel temellerini oluşturmak ve yürütmek amacıyla, yüksek lisans programını sürdürme ve tamamlama sürecinde; tez danışmanının denetim ve gözetiminde üzerinde çalıştığı tez konusuyla ilgili olarak; ilgili alanyazını tarama, okuma, uygulama alanlarını belirleme, uygulamayı gerçekleştirebilme, elde ettiği bulguları analiz edebilme, yorumlama/değerlendirme ve bulgularına dayalı sonuçlara erişerek önerilerde bulunabilme gibi hususlarda entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmek ve bağımsız bir çalışma yürütebilmektir. Dersin içeriği, tez konusu ve ilgili bilim alanı kapsamında belirlenmektedir. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Araştırma problemine ilişkin kapsamlı, güncel bağımsız bir araştırma yürütebilme. | 
| 2 | Alanında edindiği üst düzey bilgi ve becerileri uzmanlık seviyesine getirebilme. | 
| 3 | Araştırma konusuna ilişkin özgün görüşlerini ortaya koyabilme, tartışabilme ve savunabilme. | 
| 4 | Alan yazına güncel, orijinal katkı sağlayabilme. | 
| 5 | Ulaştığı özgün sonuçları yeni değerlendirmeler ışığında ileriye yönelik öngörülerde bulunabilme. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Tez konusunun belirlenmesi) | |
| 2. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Alan yazın tarama) | |
| 3. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Tez projesinin hazırlanması) | |
| 4. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Araştırmanın niteliğine uygun planlamaların yapılması) | |
| 5. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Kavramsal çerçevenin oluşturulması) | |
| 6. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Ölçme aracı geliştirme) | |
| 7. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Ölçeğe ilişkin uzman görüşü konusunda rehberlik) | |
| 8. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Yöntem kısmına yönelik çalışmalar-1) | |
| 9. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Yöntem kısmına yönelik çalışmalar-2) | |
| 10. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Yöntem kısmına yönelik çalışmalar-3) | |
| 11. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Bulgular kısmına yönelik çalışmalar-1) | |
| 12. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Bulgular kısmına yönelik çalışmalar-2) | |
| 13. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Tartışma, sonuç, öneriler kısmına yönelik çalışmalar) | |
| 14. Hafta | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar (Tezin içindekiler kısmının ve fiziki özelliklerinin oluşturulması & kontrolü) | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | 
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 1 | 2 | 
| Araştırma | 13 | 10 | 130 | |
| Görüşme | 14 | 4 | 56 | |
| Sunum (Hazırlık) | 14 | 4 | 56 | |
| Uygulama | 14 | 5 | 70 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ödev 1 | 14 | 5 | 70 | 
| Ödev 2 | 14 | 5 | 70 | |
| Toplam İş Yükü | 510 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 20,0 | ||