| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uzmanlık Alan Dersi (YL) | LEE 500 | Türkçe | Zorunlu | 4 + 0 | 0,0 | 10,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sedat KARAÇAM, Prof. Dr. Murat GENÇ, Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN, Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇOLAK YAZICI, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ, Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇOLAK YAZICI (Güz), Prof. Dr. Murat GENÇ (Güz), Prof. Dr. Sedat KARAÇAM (Güz) |
| Dersin Amacı | Uzmanlık alan dersinin başlıca amaçları; danışmanlığını yaptığı lisansüstü öğrencisine/öğrencilerine öncelikle akademik çalışma disiplini kazandırmak, bilgi ve deneyimlerini paylaşmak/aktarmak, öğrencinin çalıştığı konu alanı ile ilgili güncel alan yazını tanıması ve üzerinde araştırma yapabilme yeteneğini kazandırmak, bilimsel etik kuralları çerçevesinde bilgi üretebilme, ölçme, analiz-sentez ve değerlendirme yapabilme gibi bilimsel süreç becerileriyle karmaşık sorunları çözebilmeye ilişkin temel becerileri kazandırmak, sonuçta öğrencisinin mesleki alanda uzmanlaşmasını sağlamak şeklinde ifade edilebilir. |
| Dersin İçeriği | Üzerinde çalışılan konu alanı ile ilgili olarak; güncel yaklaşım ve yöntemlerin belirlenmesi, değerlendirilmesi, yorumlanması, teorik arka plan bağlamında alan yazın incelemelerinin yapılması ve temel referans kaynakların belirlenmesi, benzer çalışmaların değerlendirilmesi, araştırmanın probleminin, teorik çerçevesinin belirlenmesi, gerekli planlamaların yapılması, kullanılacak yöntem ve veri toplama tekniklerine karar verilmesi, yorum, değerlendirme ve analizler kapsamında süreçte gelişen düzeltmelerin yapılması, ortaya çıkan sorunların çözümü vb. hususlar ifade edilebilir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilimsel araştırmaya ilişkin etik kuralların önemini ve gerekliliğini kavrama ve açıklayabilme |
| 2 | Araştırma konusu ile ilgili ulusal, uluslararası temel referans kaynaklara erişme, inceleme ve değerlendirme |
| 3 | Çalışma konusu ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemleri belirleyebilme ve değerlendirebilme |
| 4 | Araştırmanın yöntemini belirleyebilme, aşamalarını planlayabilme |
| 5 | Araştırma ve yazım aşamasında ortaya çıkabilecek sorunları çözebilme ve süreci sağlıklı bir şekilde yönetebilme |
| 6 | Yapılan benzer çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme |
| 7 | Araştırmanın ilgili bilim alanındaki ve hedef kitle üzerindeki sonuçlarını değerlendirebilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili ulusal, uluslararası temel referans kaynaklar | |
| 2. Hafta | Bilimsel araştırma veri tabanları | |
| 3. Hafta | Bilimsel araştırma konusu ile ilgili benzer çalışmalar (inceleme & karşılaştırma & değerlendirme) | |
| 4. Hafta | Bilimsel araştırmalarda güncel yaklaşım ve yöntemler | |
| 5. Hafta | Bilimsel araştırmaya ilişkin etik kuralların önemi ve gerekliliği | |
| 6. Hafta | Tez çalışmalarında olası sorunlar ve süreç yönetimi | |
| 7. Hafta | Bilimsel araştırmalarda yöntem belirleme, planlama, süreç yönetimi | |
| 8. Hafta | Tez projesi ile ilgili öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlamaya yönelik rehberlik | |
| 9. Hafta | Tez çalışması (Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesine rehberlik) | |
| 10. Hafta | Tez çalışması (Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesine rehberlik) | |
| 11. Hafta | Tez çalışması (Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesine rehberlik) | |
| 12. Hafta | Tez çalışması (Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesine rehberlik) | |
| 13. Hafta | Tez çalışması (Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesine rehberlik) | |
| 14. Hafta | Tez çalışması (Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesine rehberlik) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 10 | 120 |
| Araştırma | 2 | 40 | 80 | |
| Toplam İş Yükü | 256 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||