Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyoloji Laboratuvarı II FEN204 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 0 + 2 1,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Genel Biyoloji II dersinde görülen canlılar ve canlılık özellikleri ile ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarmak
Dersin İçeriği Bitkilerde fotosentez olayının, fotosenteze etki eden etmenlerin, tek hücreli canlıların ve dokuların incelenmesi, farklı doku örneklerinin karşılaştırılması. Canlıların laboratuar ortamında yetiştirilmesi, canlıların embriyonik gelişim evrelerinin incelenmesi (kurbağa, civciv) . Canlılarda solunum olayının gözlenmesi, kan hücrelerinin incelenmesi, kan gruplarının tespiti. Besinlerde karbonhidrat, yağ ve proteinlerin tespiti.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Solunum ve fotosentez olaylarının nasıl gerçekleştiğini deneylerle gösterebilecek
2 CVanlıların yapılarını oluşturan organ ve sistemlerin yapısal ayrıntılarını öğrenecek
3 Sistemlerin yapısal ayrıntılarını öğrenecek
4 Temel besin maddelerinin varlığını gösterebilecek ve tayin edebilecek
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Fotosentez deneyi
2. Hafta Solunum deneyi
3. Hafta Bitkisel dokular
4. Hafta Bitkisel dokular
5. Hafta Bitkisel dokular
6. Hafta Bitkisel dokular
7. Hafta Bitkisel dokular
8. Hafta Hayvansal dokuların incelenmesi
9. Hafta ARA SINAV
10. Hafta Hayvansal dokuların incelenmesi
11. Hafta Hayvansal dokuların incelenmesi
12. Hafta Hayvansal dokuların incelenmesi
13. Hafta Hayvansal dokuların incelenmesi
14. Hafta Farklı ekosistemler oluşturma
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel doğa bilimleri (fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi, yer bilimi) ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilecek düzeyde bilim okuryazarıdır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 3 3 3 3
PY6 3 3 3 3
PY8 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Genel Biyoloji 1 HASENEKOĞLU İ., Atatürk Üniv KKEF Yayınları Yayın No:112
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ödev 1 1 10 10
Final 1 15 15
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 54
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0