| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoloji Laboratuvarı II | FEN204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Genel Biyoloji II dersinde görülen canlılar ve canlılık özellikleri ile ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarmak |
| Dersin İçeriği | Bitkilerde fotosentez olayının, fotosenteze etki eden etmenlerin, tek hücreli canlıların ve dokuların incelenmesi, farklı doku örneklerinin karşılaştırılması. Canlıların laboratuar ortamında yetiştirilmesi, canlıların embriyonik gelişim evrelerinin incelenmesi (kurbağa, civciv) . Canlılarda solunum olayının gözlenmesi, kan hücrelerinin incelenmesi, kan gruplarının tespiti. Besinlerde karbonhidrat, yağ ve proteinlerin tespiti. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Solunum ve fotosentez olaylarının nasıl gerçekleştiğini deneylerle gösterebilecek |
| 2 | CVanlıların yapılarını oluşturan organ ve sistemlerin yapısal ayrıntılarını öğrenecek |
| 3 | Sistemlerin yapısal ayrıntılarını öğrenecek |
| 4 | Temel besin maddelerinin varlığını gösterebilecek ve tayin edebilecek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fotosentez deneyi | |
| 2. Hafta | Solunum deneyi | |
| 3. Hafta | Bitkisel dokular | |
| 4. Hafta | Bitkisel dokular | |
| 5. Hafta | Bitkisel dokular | |
| 6. Hafta | Bitkisel dokular | |
| 7. Hafta | Bitkisel dokular | |
| 8. Hafta | Hayvansal dokuların incelenmesi | |
| 9. Hafta | ARA SINAV | |
| 10. Hafta | Hayvansal dokuların incelenmesi | |
| 11. Hafta | Hayvansal dokuların incelenmesi | |
| 12. Hafta | Hayvansal dokuların incelenmesi | |
| 13. Hafta | Hayvansal dokuların incelenmesi | |
| 14. Hafta | Farklı ekosistemler oluşturma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel doğa bilimleri (fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi, yer bilimi) ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilecek düzeyde bilim okuryazarıdır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 54 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||