| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoloji Laboratuvarı I | FEN203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste ortaokul 5. ve 8. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programı kapsamında yer alan biyoloji konularının doğasına uygun farklı laboratuvar yaklaşımlarına dayalı çeşitli deneylerin planlanması, yürütülmesi ve raporlanması; basit ve ucuz malzemelerle deney yapma becerilerin geliştirilmesi; deneylerde bilimsel süreç becerilerinin önemini ortaya çıkaracak etkinliklere yer verilmesi; deneylerde öğrenci performanslarının değerlendirildiği alternatif yaklaşımların gösterilmesi amaçlanmaktadır. Öğretmen adaylarının mikroskobu kullanabilme, bitkisel ve hayvansal preparat hazırlayabilme becerilerini geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Laboratuar güvenlik önlemleri temel malzemelerin tanıtılması, Mikroskobun tanıtılması ve kullanımı,Preparat hazırlama eknikleri. Bitki ve omurgasız hayvan teşhisi, Hücre yapısının incelenmesi. Osmoz, difüzyon olaylarının gözlenmesi, bitki ve hayvan hücresi incelenmesi ve karşılaştırılması. Hücre bölünmesi ve safhalarının incelenmesi. Bitkisel dokuların incelenmesi. Çiçekli bitkilerin kısımlarının incelenmesi. DNA izolasyonu |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Temel laboratuvar malzemelerini ve çalışma esaslarını kavrar. |
| 2 | Basit malzemeler kullanarak genel biyoloji deneyleri tasarlar. |
| 3 | Canlı hücreleri mikroskop yardımıyla gözlemleyebilir. |
| 4 | Hayvan ve bitki hücrelerinin farklılıklarını bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanıtımı ve Laboratuvar güvenliği hakkınd bilgi verilmesi | Görüşme |
| 2. Hafta | Mikroskobun tanıtımı ve kullanılması, preparat hazırlama teknikleri | Görüşme, Uygulama |
| 3. Hafta | Kır çiçekleri teşhisi | Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Bir hücrelilerin incelenmesi | |
| 4. Hafta | Karbonhidrat ve protein tayini | Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | Katalaz enzimi deneyi | Görüşme, Uygulama |
| 6. Hafta | Bir hücreli canlı kültürünün hazırlanması ve incelenmesi | Uygulama, Görüşme |
| 7. Hafta | Bitki ve hayvan hücrelerinin incelenmesi | Uygulama |
| 8. Hafta | Hücrelerde madde alışverişinin incelenmesi | Görüşme, Uygulama |
| 9. Hafta | Arasınav | |
| 10. Hafta | Hücre bölünmeleri mitoz | Uygulama |
| 11. Hafta | Hücre bölünmeleri: Mayoz ve DNA izolasyonu | Uygulama |
| 12. Hafta | Omurgasızları tanıma | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Endemik bitkileri tanıma | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel doğa bilimleri (fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi, yer bilimi) ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilecek düzeyde bilim okuryazarıdır. | ||||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 50 | 50 | 50 | 50 |
| PY8 | 10 | 10 | 10 | 10 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 12 | 12 |
| Uygulama | 12 | 2 | 24 | |
|
Sınavlar |
Final | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 12 | 12 | 144 | |
| Toplam İş Yükü | 185 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||