| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | FBÖ402 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat GENÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimi ve öğretimindeki yeri ve öneminin farkına varmalarını, bu ortamlarda örnek uygulamalar sayesinde deneyim kazanmalarını sağlamak. Okul dışı öğrenme ortam ve olanakları konusunda öğrencilerin bilgi görgü ve becerilerini arttırarak öğretim programındaki kazanımlara ulaşma konusunda bu ortam ve olanakların olumlu ve olumsuz etkileri konusunda öğrencilere sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Formal, nonformal ve informal öğrenme kavramları ve bu kavramların içeriklerini kavrar ve tartışır. |
| 2 | Okul dışı öğrenme ortamlarının amaçları ve felsefesini kavrar. |
| 3 | Okul dışı öğrenme ortamları ile Fen bilimleri öğretim programı arasındaki ilişkiyi açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Okul dışı öğrenme ortamları, okul dışı öğrenme ortamlarında fen öğretimi, okul dışı öğrenme ortamlarında uygulanacak prosedürler. | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Bilim merkezleri ve örnek plan hazırlama | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Müzeler ve sanal müzeler ile örnek plan hazırlama | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Botanik bahçesi ve örnek plan hazırlama | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Hayvanat bahçesi ve örnek plan hazırlama | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Milli parklar ve örnek plan hazırlama Platenaryum ve örnek plan hazırlama | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Doğa okulları ve örnek plan hazırlama | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Akvaryumlar ve örnek plan hazırlama | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Bilim kafeler ve örnek plan hazırlama | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Sanayi kurum kuruluşları ve örnek plan hazırlam | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Botanik bahçesi gezisi ve bilim kafe etkinliği | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | Bilim merkezi ve platenaryum gezisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 5 | Fen Bilgisi öğretmenliği ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY5 | 3 | 4 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 24 | 24 |
| Ödev 2 | 1 | 23 | 23 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||