Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | FBÖ402 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Murat GENÇ |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimi ve öğretimindeki yeri ve öneminin farkına varmalarını, bu ortamlarda örnek uygulamalar sayesinde deneyim kazanmalarını sağlamak. Okul dışı öğrenme ortam ve olanakları konusunda öğrencilerin bilgi görgü ve becerilerini arttırarak öğretim programındaki kazanımlara ulaşma konusunda bu ortam ve olanakların olumlu ve olumsuz etkileri konusunda öğrencilere sağlamak. |
Dersin İçeriği | Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Formal, nonformal ve informal öğrenme kavramları ve bu kavramların içeriklerini kavrar ve tartışır. - Okul dışı öğrenme ortamlarının amaçları ve felsefesini kavrar. - Okul dışı öğrenme ortamları ile Fen bilimleri öğretim programı arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Okul dışı öğrenme ortamları, okul dışı öğrenme ortamlarında fen öğretimi, okul dışı öğrenme ortamlarında uygulanacak prosedürler. | Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Bilim merkezleri ve örnek plan hazırlama | Görsel Sunum Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Müzeler ve sanal müzeler ile örnek plan hazırlama | Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Botanik bahçesi ve örnek plan hazırlama | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
5. Hafta | Hayvanat bahçesi ve örnek plan hazırlama | Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Milli parklar ve örnek plan hazırlama Platenaryum ve örnek plan hazırlama | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
7. Hafta | Doğa okulları ve örnek plan hazırlama | Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
9. Hafta | Akvaryumlar ve örnek plan hazırlama | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Bilim kafeler ve örnek plan hazırlama | Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Sanayi kurum kuruluşları ve örnek plan hazırlam | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
12. Hafta | Botanik bahçesi gezisi ve bilim kafe etkinliği | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
13. Hafta | Bilim merkezi ve platenaryum gezisi | Görsel Sunum Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
• Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. C. Laçin Şimşek (Editör), Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları (1.Baskı), s. 1-23. Ankara: Pegem Akademi. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY5 | 4 | 3 | 4 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev 1 | 1 | 24 | 24 |
Ödev 2 | 1 | 23 | 23 |
Final | 1 | 1,5 | 1,5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |