| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Disiplinlerarası Fen Öğretimi | FBÖ401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Öğrenciler her hafta ders sorumlusu tarafından verilen okuma metinlerini önemli yerlerin altını çizip okuyarak derse katılmalıdır |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Disiplinler arası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinler arası bakış açısı geliştirme, disiplinler arası bilginin fen öğretiminde kullanılması ve fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşimi üzerine farkındalık geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin mühendislik ve tasarım süreçleri içerisinde süreci ve sistemi tasarlama, projenin yanı sıra ürün ve model geliştirme, buluş yapma konularını kavramaları ayrıca disiplinler arası beceriler (karar verme, eleştirel düşünme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik vb.) ile ilgili bilgi edinmeleri hedeflenmektedir. Öğrencilerin günümüzde disiplinler arası özellikleri ile fen eğitiminde ön plana çıkan sosyobilimsel konular, sistemsel düşünme ve STEM eğitimi yaklaşımlarını kavramaları ve bu yaklaşımlara yönelik yöntem ve stratejileri uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşımın önemini kavrar. |
| 2 | Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının her bir disiplinin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. |
| 3 | Disiplinler arası becerileri kavrar ve bu becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinlikler tasarlar. |
| 4 | Disiplinler arası fen öğretimine uygun olarak geliştirilmiş model örneklerini kavrar ve bu modellere uygun ders planlayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders içeriğinin tanıtılması ve Dsisiplinlerarasılık kavramına giriş | Görüşme |
| 2. Hafta | Disiplinler arası fen öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Disiplinler arası beceriler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi (SKE) | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Sosyobilimsel Konular (SBK) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Sosyobilimsel Konular yaklaşımı uygulama | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Sistem düşüncesi ve uygulamaları (SD) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | STEM eğitimi yaklaşımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Ara sınav | |
| 10. Hafta | Medya Okuryazarlığı (MO) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Mühendislik Tasarım ve MTS Becerileri | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Fen öğretimde robotik kodlama (RK) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Ders planlarının anlatılması | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Ders planlarının anlatılması, Dönem sonu değerlendirmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel doğa bilimleri (fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi, yer bilimi) ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilecek düzeyde bilim okuryazarıdır. | ✔ | |||||
| 5 | Fen Bilgisi öğretmenliği ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|