| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Muhakeme Becerileri | FBÖ306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | YÜZYÜZE |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat GENÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına bilimsel muhakeme ve özelliklerini, bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | 1 Bilimsel muhakemenin özelliklerini tanımlar. 2 Bağımlı ve bağımsız değişken belirler. 3 Bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisini açıklar. 4 Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakemeyi açıklar. 5 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri geliştirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bilimsel muhakeme ve özellikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Soyut işlemler dönemi özellikleri | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.) | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | İlişkisel düşünme | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 8. Hafta | ARA SINAV | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Kombinasyonel düşünme | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Olasılıklı düşünme | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Orantısal düşünme | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Hipotetik düşünme | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme |
| 13. Hafta | Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik |
|---|
| PY4 |
| PY7 |
| PY12 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 3 | 3 | 9 |
| Görüşme | 10 | 1 | 10 | |
| Sunum (Hazırlık) | 10 | 1 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 3 | 9 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 76 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||