| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I | FEN307 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bilimsel süreç becerilerini geliştirmek, bilimsel düşünme metodunun geliştirilmesine fırsat sağlamak. Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi için uygun ortamı oluşturmak. Anlamlı öğrenmeyi sağlamak amacıyla teorik bilgilerin desteklenmesini sağlamak. Fen Dersine karşı olumlu tutum ve anlayışların oluşmasını ve bunların korunmasını sağlamak. Ayrıca, öğrencide özgüven ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı, Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri, Deney çalışma yaprakları ve deney raporu, Laboratuarda ölçme ve değerlendirme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fen Eğitiminde laboratuarın önemini ve amacını kavrar |
| 2 | Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler |
| 3 | Gözlem için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları beceriyle kullanır |
| 4 | Verilen bir olaydaki bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini belirlemek için denenebilir bir hipotez kurar |
| 5 | Gözlem sonucu kurduğu hipotezi sınamaya yönelik deney yapar |
| 6 | Tasarladığı deney için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları beceriyle kullanır |
| 7 | Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlem ve deneye dayanarak açıklamalar yapar |
| 8 | Gözlem, çıkarım veya deneylere dayanarak geleceğe yönelik olası sonuçlar hakkında fikir öne sürer |
| 9 | Laboratuarda kullanılan cetvel, termometre, tartı aleti ve zaman ölçer gibi ölçme araçlarını tanır ve kullanır |
| 10 | Gözlem ve ölçüm sonucunda elde edilen verileri derleyip işleyerek kaydeder |
| 11 | Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fen eğitiminde laboratuvarın önemi Laboratuvarda kullanılan Güvenlik Sembolleri | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | 2024 Science & Future Projesi (Daha Güçlü Toplumlar İçin Bilim) | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Uygulama |
| 3. Hafta | Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri | Araştırma, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Deney çeşitleri, deney tasarlama ve deney raporu yazma | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 6. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 7. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Uygulama |
| 8. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 9. Hafta | Seçilen bir öğrenme çıktısına yönelik deney tasarlama | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 11. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma |
| 12. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Deney çalışma yaprakları ve deney raporlama | Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel doğa bilimleri (fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi, yer bilimi) ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilecek düzeyde bilim okuryazarıdır. | ✔ | |||||
| 2 | Fizik, kimya ve biyoloji konularında öğrencilere yönelik uygun laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilimsel süreç becerilerine sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi ve yer bilimi konularında öğrencilerde görülebilen kavram yanılgılarını ve bunları değiştirme stratejilerini bilir. | ✔ | |||||
| 4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 |
| PY4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 5 |
| PY9 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN | GRUP 1(FEN LAB.) | Laboratuvardaki Durumu ve Raporları Ort. | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN | GRUP 1(FEN LAB.) | Laboratuvardaki Durumu ve Raporları Ort. | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN | GRUP 2 | Laboratuvardaki Durumu ve Raporları Ort. | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN | GRUP 2 | Laboratuvardaki Durumu ve Raporları Ort. | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 4 | 4 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
|
Sınavlar |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||