| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoloji I | FEN201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Her hafta işlenecek konu ile ilgili olarak derse gelmeden önce izlenmesi gereken video linki paylaşımı yapılacaktır. |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Harika Özge ARSLAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ (Güz) |
| Dersin Amacı | Biyolojik kavramların anlaşılması, öğretmen adaylarının yenilenen fen bilimleri dersi kapsamında yer alan biyoloji kavramlarını anlamlı öğrenmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Ders içeriği; biyolojinin anlamı, alanları, önemi, tarihsel gelişimi; canlı ve cansız yapılar; canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması (prokaryotlar, ökaryotlar, tür kavramı ve taksonomik yapılar); canlılığın temel birimi hücrenin yapısı ve işlevi, zar yapısı ve işlevi; hücre bölünmeleri; bitkisel dokular; bitkisel organlar ve yapılar; çiçeksiz ve çiçekli bitkilerde üreme, döllenme ve gelişme; hayvan çeşitliliği konularını içermektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Biyolojinin canlı yaşamı için önemini kavrar. |
| 2 | Biyomolekülleri, hücrelerin yapı ve fonksiyonlarını ilişkilendirir. |
| 3 | Tür kavramını ve taksonomik yapıları kavrar. |
| 4 | Bitkilerin yapısını ve genel özelliklerini bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanıtımı ve Plickers deneme | Görüşme |
| 2. Hafta | Biyolojinin tanımı, alanları, önemi ve biyolojinin tarihsel gelişimi, biyolojinin önemli dalları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Tür kavramı ve taksonomik yapılar, Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılmasına giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Yaşamın kimyası, karbonhidrat, protein, enzimler, su ve mineraller, bunların canlı organizmadaki işlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Yaşamın kimyası, karbonhidrat, protein, enzimler, su ve mineraller, bunların canlı organizmadaki işlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Bacteria, archaea, eukarya; yaşamın üç domaini. Prokaryot ve ökaryot canlıların temel özellikleri; Protista ve Fungi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Hücre, zarı, sitoplazma, çekirdek, organeller ve görevleri, | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Hücrede madde alışverişi ve Protein sentezi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 9. Hafta | Vize | |
| 10. Hafta | Hücre bölünmesi; Mitoz bölünme, ve kontrolsüz hücre bölünmesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Hücre bölünmesi; Mayoz bölünme | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Dokular: bitkisel dokular; bölünür doku, değişmez doku | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Çiçeksiz ve çiçekli bitkilerde üreme, döllenme ve gelişme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Hayvanların sınıflandırılması, Hayvanların bu özelliklerinden kaynaklanan yaşam biçimleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 15. Hafta | Genel Değerlendirme | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel doğa bilimleri (fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi, yer bilimi) ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilecek düzeyde bilim okuryazarıdır. | ||||||
| 2 | Fizik, kimya ve biyoloji konularında öğrencilere yönelik uygun laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilimsel süreç becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi ve yer bilimi konularında öğrencilerde görülebilen kavram yanılgılarını ve bunları değiştirme stratejilerini bilir. | ||||||
| 5 | Fen Bilgisi öğretmenliği ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 100 | 100 | 100 | 0 |
| PY2 | 100 | 100 | 10 | 0 |
| PY3 | 10 | 100 | 100 | 10 |
| PY5 | 10 | 10 | 100 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ | OFİS | Final | 40,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ | OFİS | Performans (Derse katılım & Katkı) | 20,00 |
| Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ | OFİS | Vize | 40,00 |
| Toplam | 100,00 | ||