| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kişilik Kuramları II | PSİ308 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 7,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Erol UĞUR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Psikoloji alanında önemli kişilik kuramlarının öğrencilere aktarılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Ders kapsamında çeşitli kişilik kuramları (Burrhus F. Skinner: Radikal Davranışçılık, Eklektik Davranışçı Yaklaşım, Albert Bandura: Sosyal Bilişsel Kuram, Kişisel Yapılar Kuramı, Gordon Allport: Ayırıcı Özellik Kuramı Faktör Analitik Ayırıcı Özellik Kuramı, Robert R. McCrea ve Paul T. Costa: Beş Faktör Kuramı Abraham H. Maslow: Kendini Gerçekleştirme Kuramı, Rollo R. May: Varoluşçu Psikoloji, Birey Merkezli Yaklaşım) üzerinde durulacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kişilik kuramlarının temel kavramlarını tanır. |
| 2 | Kişilik kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerini tanır. |
| 3 | Kişilik kuramlarında mevcut sorun ve eğilimleri tanır. |
| 4 | Kişilikleri ve kişilik gelişimini kişilik kuramları çerçevesinde yorumlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kişilik ve kuram kavramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Burrhus F. Skinner: Radikal Davranışçılık | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Burrhus F. Skinner: Radikal Davranışçılık | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Eklektik Davranışçı Yaklaşım | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Albert Bandura: Sosyal Bilişsel Kuram | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Albert Bandura: Sosyal Bilişsel Kuram | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Kişisel Yapılar Kuramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Gordon Allport: Ayırıcı Özellik Kuramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Faktör Analitik Ayırıcı Özellik Kuramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | İnsancıl Kuramlar: Abraham H. Maslow, Rollo R. May | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Ayırıcı Özellik Kuramları: Hans J. Eysenck, Robert R. McCrea ve Paul T. Costa | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Ayırıcı Özellik Kuramları: Hans J. Eysenck, Robert R. McCrea ve Paul T. Costa | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Birey Merkezli Yaklaşım | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ✔ | |||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ✔ | |||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ✔ | |||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ✔ | |||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ✔ | |||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ✔ | |||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ✔ | |||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ✔ | |||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ✔ | |||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ✔ | |||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Diğer Faaliyetler | 1 | 36 | 36 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 1 | 27 | 27 | |
| Ödev 2 | 1 | 25,5 | 25,5 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 42 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 178,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 7,0 | ||