| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer Planlama | KRP102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 1 + 0 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEF ÜNSAL SEYDOOĞULLARI |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. |
| Dersin İçeriği | - Kariyer Merkezi Faaliyetlerinin Tanınması - Öz Farkındalığın Artırılması - Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi - Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi - Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranması - Destek Birimlerinin Tanınması - Etkin Kaynak Kullanımının Öğrenilmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması: Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulması. |
| 2 | Öz Farkındalığın Artırılması: Öğrencinin; zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik gibi kavramları öğrenmesi ve bu kavramların kariyer ile olan bağlantısını kurması. |
| 3 | Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi: Öğrencilerin, kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıması, sektörler arası farklılıkları kavraması ve bu sektörlerdeki çalışma hayatını görmesi. |
| 4 | Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi: Öğrencilerin üniversite hayatları boyunca dersleri dışında kariyerlerine katkı sağlayabilecek faaliyetler konusunda bilgilendirilmesi. |
| 5 | Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması: Öğrencilerin, uluslararası değişim programlarının kişisel gelişime ve akademik hayata sağladığı katkıları ve kariyer planlarına olumlu yansımaları hakkında farkındalık kazanması. |
| 6 | Yetenek Kapısının Tanınması: Öğrencinin Yetenek Kapısı yoluyla Kariyer Merkezlerinden danışmanlık alınabileceğini, fuar, seminer, çalıştay gibi faaliyetlere ve staj ilanlarına başvuru yapılabileceğini öğrenmesi. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtımı | |
| 2. Hafta | Kariyer Planlama | |
| 3. Hafta | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Temel İletişim Becerileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Sektör Günleri - Sivil Toplum Kuruluşları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | İnce Yetenekler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Sektör Günleri –Kamu Sektörü | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Diksiyon ve Vücut Dili | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Sektör Günleri –Özel Sektör | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Etkili Mülakat Teknikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Sektör Günleri –Akademi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Sektör Günleri –Girişimcilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Ders Değerlemesi ve Proje Detayları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ✔ | |||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ✔ | |||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ✔ | |||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ✔ | |||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ✔ | |||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ✔ | |||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 7 | 1 | 7 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||