| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel Psikoloji I | PSİ201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Bahar AYKAÇ |
| Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Bahar AYKAÇ (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersi öğrencilerin zihin ve davranışın bilimsel ve disiplinler arası araştırmalarının temellerini ve bu araştırmaların sağladığı temel bilgileri anlamalarını ve uygulamalarını yapabilecek düzeyde öğrenmelerini sağlamayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında bilişsel psikoloji tarihsel süreç içerisinde ele alınacaktır. Sonrasında dikkat, algı, bellek konuları işlenecektir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilişsel psikoloji tarihini bilir. |
| 2 | Bilişsel psikolojiyi tanımlar |
| 3 | İnsandaki bilgi işleme yaklaşımını tanımlar. |
| 4 | Bellek türlerini bilir, örnekler verir |
| 5 | Kodlama ve geri getirme süreçlerini etkileyen faktörleri açıklar |
| 6 | Dikkat kuramlarını açıklar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanıtılması: Kapsamı, kaynak paylaşımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Bilişsel psikoloji tarihi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Beyin Zihinsel Faaliyetlere Nasıl Yol Açar-Aracılık Eder | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Algı I | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Algı II | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Dikkat ve dikkat kuramları I | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Dikkat ve dikkat kuramları II | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara sınav | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Uzun süreli belleğin temsili ve bilgisi I | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Uzun süreli belleğin temsili ve bilgisi II | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Kodlama ve Uzun Süreli Bellekten Geri Çağırma I | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Kodlama ve Uzun Süreli Bellekten Geri Çağırma II | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Bellek bozuklukları | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Genel değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ✔ | |||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ✔ | |||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ✔ | |||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ✔ | |||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ✔ | |||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ✔ | |||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ✔ | |||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ✔ | |||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ✔ | |||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ✔ | |||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| PY8 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Diğer Faaliyetler | 1 | 36 | 36 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 1 | 27 | 27 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 42 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||