| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | TDB122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Çiğdem SÜTCÜ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yazılı ve sözlü anlatımda ileri teknikler öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler.,Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar),Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri,Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar),Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) ,Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri),Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri),Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri,Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri,Kompozisyon,Tartışma ve çeşitleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Anlamları yönünden sözcükleri kavrar |
| 2 | Sözcüklerin yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlıkları kavrar |
| 3 | Yazılı anlatım türlerini ayırt edebilir |
| 4 | Dilekçe,iş mektubu, özgeçmiş, kompozisyon yazabilir |
| 5 | Tartışma ve çeşitlerini ayırt edebilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler | |
| 2. Hafta | Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar) | |
| 3. Hafta | Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri | |
| 4. Hafta | Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar). | |
| 5. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) | |
| 6. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) | |
| 7. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri) | |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri | |
| 10. Hafta | Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri | |
| 11. Hafta | Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri | |
| 12. Hafta | Kompozisyon | |
| 13. Hafta | Tartışma ve çeşitleri | |
| 14. Hafta | Tartışma ve çeşitleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ||||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ||||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ||||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ||||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ||||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ||||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ✔ | |||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ||||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ✔ | |||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ✔ | |||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 5 | 1 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||