| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Felsefeye Giriş | PSİ106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ESENYEL |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefenin temel kavramlarını öğrenmesi, felsefe metinlerini okuma ve dil konusunda bilgilenmesi. |
| Dersin İçeriği | Felsefe nedir? Felsefeyi bilimden, sanattan ve dinden nasıl ayırt edebiliriz? Ontoloji nedir? Epistemoloji nedir? Etik nedir? Felsefe gerekli midir? Sokrates, Descartes, Nietzsche örnekleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 0 | 1. Felsefeyi öteki bilgi alanlarından ayırma. 2. Felsefenin belli başlı alanlarını bu alanlarındaki temel problemleri ve onlara önerilen belli başlı çözümleri tanımlayabilme. 3. Dünyaya ve içinde yaşanan çağa felsefeyle (kavramlarla) bakabilme. 4. Yaşanan çağ ve coğrafyaya özgü felsefe problemlerini yakalayabilme ve onları tartışabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Felsefe Ve Felsefi Bilgi Nedir? | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Felsefi Düşüncenin Özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Felsefe ve Değerler Sistemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Felsefi Disiplinler | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Bilgi Felsefesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Bilim Ve Felsefe Arasındaki İlişki | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Varlık Felsefesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Siyaset Felsefesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Ahlak Felsefesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Ahlak Felsefesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Sanat Felsefesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Din Felsefesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Eğitim Felsefesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ✔ | |||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ✔ | |||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ✔ | |||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ✔ | |||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ✔ | |||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ✔ | |||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ✔ | |||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ✔ | |||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ✔ | |||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ✔ | |||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 2 |
| PY2 | 2 |
| PY3 | 2 |
| PY4 | 3 |
| PY5 | 3 |
| PY6 | 1 |
| PY7 | 1 |
| PY8 | 1 |
| PY9 | 1 |
| PY10 | 1 |
| PY11 | 3 |
| PY12 | 1 |
| PY13 | 4 |
| PY14 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 7 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 1 | 0,5 | 0,5 | |
| Ödev 2 | 1 | 2 | 2 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 6 | 6 | 36 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||