| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | ING102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencinin çok yönlü olarak dili kullanma becerisine sahip olmasını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Am/is / are / my / your… This is … Am / is/ are/ he / she / they his / her … Where / what / who … Am / is / are, Olumsuz / soru yapıları, Aitlik sıfatları, Geniş Zaman, The time, Nesne zamirleri, There is / there are, Geçmiş Zaman, Düzenli düzensiz fiiller, Can / can’t, Rica ve öneri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yardımcı fiilleri kavrar ve yardımcı fiillerde soru ve olumsuz yapıları cümle içinde kullanabilir |
| 2 | İyelik zamirlerini cümle içinde kullanabilir |
| 3 | Geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zaman arasındaki farkı ayırt edebilir |
| 4 | Rica, öneri, istek ve tercihte bulunma kalıplarını ayırt edebilir |
| 5 | Saatleri ve yılları cümle içinde kullanabilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Am/is / are / my / your… This is … | |
| 2. Hafta | Am / is/ are/ he / she / they his / her … Where / what / who … | |
| 3. Hafta | Am / is / are Olumsuz / soru yapıları | |
| 4. Hafta | Aitlik sıfatları My / your / his / her / their have / has how old / who | |
| 5. Hafta | Geniş Zaman : I / you / we / they / he / she / it A / an / the | |
| 6. Hafta | The time : It is nine o’clock | |
| 7. Hafta | Nesne zamirleri : it / them… This / that | |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | There is / there are In / on / at | |
| 10. Hafta | Yılları söyleme : 2011 / 1991 Was / were born… | |
| 11. Hafta | Geçmiş Zaman : I went … Düzenli düzensiz fiiller wait - waited / go - went | |
| 12. Hafta | Can / can’t Rica ve öneri | |
| 13. Hafta | Want / like / would like | |
| 14. Hafta | Şimdiki Zaman / Geniş Zaman I am reading a book / I read a book |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ||||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ||||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ||||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ||||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ||||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ||||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ||||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ||||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ||||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ✔ | |||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 1 | 3 | 3 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 4 | 4 | 16 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||