| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Filiz TAPAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler,Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler,Şeyh Sait ayaklanması,İzmir suikastı,Çok partili Yaşama geçiş denemeleri,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası,Serbest Cumhuriyet Fırkası,Atatürk Devrimleri ve İlkeleri,II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası,Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları,1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler,1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Cumhuriyet sonrası gerçekleşen devrimler listeleyebilir. |
| 2 | Cumhuriyet’e yönelik gerçekleşen Şeyh Sait ayaklanması, İzmir suikastı gibi konuları ayırt edebilir. |
| 3 | Çok partili yaşama geçiş sürecini özetleyebilir. |
| 4 | Çok partili hayata geçiş nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir. |
| 5 | Çok partili süreçte yaşanan iç ve dış politik gelişmeleri özetleyebilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler | |
| 2. Hafta | Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler | |
| 3. Hafta | Şeyh Sait ayaklanması | |
| 4. Hafta | İzmir suikastı | |
| 5. Hafta | Çok partili Yaşama geçiş denemeleri | |
| 6. Hafta | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası | |
| 7. Hafta | Serbest Cumhuriyet Fırkası | |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | |
| 10. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | |
| 11. Hafta | II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası | |
| 12. Hafta | Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları | |
| 13. Hafta | 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler | |
| 14. Hafta | 1960’tan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ||||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ||||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ||||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ||||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ||||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ||||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ||||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ||||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ||||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ||||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 2 | 14 |
| Araştırma | 5 | 1 | 5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||