| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eleştirel Düşünme | PSİ107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Aysun AYDIN |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Aysun AYDIN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; felsefi sorgulama, doğru akıl yürütme ve argüman üretme yöntemlerini incelemek ve uygulamak ve aynı zamanda yaşamın her alanında felsefi bir tavır geliştirmek ve kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Eleştirel düşünme yönteminin temel kavram ve problemlerinin ele alınması |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Doğru ve yanlış akıl yürütme yollarını tanımlar. |
| 2 | Argüman üretme, doğru iddia oluşturabilme ve mantıklı karar verebilme yöntemlerinin açıklar. |
| 3 | Dil ve yaşamın karmaşıklığının kavramsal analizi ve doğru yöntemlerini tartışır. |
| 4 | Eleştirel bakış açısının temel kavramlarının açıklar. |
| 5 | Eleştirel düşüncenin farklı alanlardaki yöntemsel uygulamalarını tartışır. |
| 6 | Eleştirel düşünce ve etik ilişkisini tartışır. |
| 7 | Eleştirel düşünce ve psikolojik sosyolojik etkilerini tartışır. |
| 8 | Eleştirel düşünce ve kitle iletişim araçları ilişkisini tartışır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Eleştirel Düşüncenin Tanımlanması | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Karşılaştırma, Genelleme ve Doğru Akıl Yürütme Kavramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Düşüncenin Dereceleri ve Bölümleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Biilimsel Akıl Yürütme ve Yanlış Akıl Yürütme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Düşünce Türleri, Eylem ve Karar Verme | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Neden-Sonuç, İnanç ve Olgu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Benmerkezci Düşünce | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Grupmerkezci Düşünce | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Açıklama, Değer Verme, Haklılandırma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Eleştirel Düşünce ve Etik İlişkisi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Eleştirel Düşünce ve Kitle İletişim Araçları İlişkisi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Dil, Anlam ve Yaratıcı Düşünce | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ✔ | |||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ✔ | |||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ✔ | |||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ✔ | |||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ✔ | |||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ✔ | |||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ✔ | |||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ✔ | |||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ✔ | |||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ✔ | |||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Aysun AYDIN | Vize | 50,00 | |
| Doç. Dr. Aysun AYDIN | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 1 | 12 | 12 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Uygulama | 5 | 6 | 30 | |
| Uygulama DS | 4 | 3 | 12 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||