Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I ING101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR
Dersi Veren(ler) Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR (Güz)
Dersin Amacı İngilizce’nin çok yönlü olarak (yazılı, sözlü, vs) kullanılabilmesi.
Dersin İçeriği ‘To be’ am / is / are, I am from Düzce, Turkey,Aitlik sıfatları, kısa cevaplar,Geniş zaman: pozitif ve negative Geniş zaman: soru ve cevap,There is / There are, How many, some any, in, on, at, this, that, these, those,Can, can’t, was, were, could,Geniş zaman : düzenli düzensiz fiiller, zaman zarfları,Geçmiş zaman: pozitif, negative, soru ve cevap ,Çoğul ve tekil isimler, I like… / I would like… ,a / an / the, some / any / much / many,Karşılaştırmalı sıfatlar,Şimdiki zaman: pozitif ve negatif,Şimdiki zaman: soru ve cevap
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Basit bir dille ailesi ve diğer insanlar, yaşam koşulları, eğitim geçmişi ve son işi gibi kişisel bilgilerini betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanır.
2 İlgili konulara dair kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlar.
3 Kısa kişisel mektupları anlar.
4 Kısa ve basit metinleri okur.
5 Kısa, basit notlar ve iletiler, teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazar.
6 İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrar.
7 Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta ‘To be’ am / is / are, I am from Düzce, Turkey
2. Hafta Aitlik sıfatları, kısa cevaplar
3. Hafta Geniş zaman: pozitif ve negative
4. Hafta Geniş zaman: soru ve cevap
5. Hafta There is / There are, How many, some any, in, on, at, this, that, these, those
6. Hafta Can, can’t, was, were, could
7. Hafta Geniş zaman : düzenli düzensiz fiiller, zaman zarfları
8. Hafta Geçmiş zaman: pozitif, negative, soru ve cevap
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Çoğul ve tekil isimler, I like… / I would like…
11. Hafta a / an / the, some / any / much / many
12. Hafta Karşılaştırmalı sıfatlar
13. Hafta Şimdiki zaman: pozitif ve negatif
14. Hafta Şimdiki zaman: soru ve cevap
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme
2 Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama
3 Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma
4 İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma
5 Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme
6 Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme
7 Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme
8 Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma
9 Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama
10 Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma
11 Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma
12 Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma
13 Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme
14 Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 0 0 0 0 0 0 0
PY2 0 0 0 0 0 0 0
PY3 0 0 0 0 0 0 0
PY4 1 1 1 1 1 1 1
PY5 0 0 0 0 0 0 0
PY6 0 0 0 0 0 0 0
PY7 0 0 0 0 0 0 0
PY8 0 0 0 0 0 0 0
PY9 0 0 0 0 0 0 0
PY10 0 0 0 0 0 0 0
PY11 2 2 2 2 2 2 2
PY12 2 2 2 2 2 2 2
PY13 2 2 2 2 2 2 2
PY14 2 2 2 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • English grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Uygulama 19 1 19
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0