| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil I | ING101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
| Dersi Veren(ler) | Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR (Güz) |
| Dersin Amacı | İngilizce’nin çok yönlü olarak (yazılı, sözlü, vs) kullanılabilmesi. |
| Dersin İçeriği | ‘To be’ am / is / are, I am from Düzce, Turkey,Aitlik sıfatları, kısa cevaplar,Geniş zaman: pozitif ve negative Geniş zaman: soru ve cevap,There is / There are, How many, some any, in, on, at, this, that, these, those,Can, can’t, was, were, could,Geniş zaman : düzenli düzensiz fiiller, zaman zarfları,Geçmiş zaman: pozitif, negative, soru ve cevap ,Çoğul ve tekil isimler, I like… / I would like… ,a / an / the, some / any / much / many,Karşılaştırmalı sıfatlar,Şimdiki zaman: pozitif ve negatif,Şimdiki zaman: soru ve cevap |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Basit bir dille ailesi ve diğer insanlar, yaşam koşulları, eğitim geçmişi ve son işi gibi kişisel bilgilerini betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanır. |
| 2 | İlgili konulara dair kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlar. |
| 3 | Kısa kişisel mektupları anlar. |
| 4 | Kısa ve basit metinleri okur. |
| 5 | Kısa, basit notlar ve iletiler, teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazar. |
| 6 | İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrar. |
| 7 | Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | ‘To be’ am / is / are, I am from Düzce, Turkey | |
| 2. Hafta | Aitlik sıfatları, kısa cevaplar | |
| 3. Hafta | Geniş zaman: pozitif ve negative | |
| 4. Hafta | Geniş zaman: soru ve cevap | |
| 5. Hafta | There is / There are, How many, some any, in, on, at, this, that, these, those | |
| 6. Hafta | Can, can’t, was, were, could | |
| 7. Hafta | Geniş zaman : düzenli düzensiz fiiller, zaman zarfları | |
| 8. Hafta | Geçmiş zaman: pozitif, negative, soru ve cevap | |
| 9. Hafta | Ara sınav | |
| 10. Hafta | Çoğul ve tekil isimler, I like… / I would like… | |
| 11. Hafta | a / an / the, some / any / much / many | |
| 12. Hafta | Karşılaştırmalı sıfatlar | |
| 13. Hafta | Şimdiki zaman: pozitif ve negatif | |
| 14. Hafta | Şimdiki zaman: soru ve cevap |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ||||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ||||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ||||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ||||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ||||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ||||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ||||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ||||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ||||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ✔ | |||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 19 | 1 | 19 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||