Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I AIB101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Filiz TAPAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını sağlamak, Türk Devletinin temel ilkelerini, Atatürkçü düşünceyi benimsemiş nesiller yetiştirmek ve tarih bilinci kazandırmak.
Dersin İçeriği Avrupa’nın gelişimi,Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri,Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri,I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi,Mondros Ateşkesi,,Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi,Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması,Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi,Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri,Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması,İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz,Sevr Antlaşması,Mudanya Mütarekesi ve Türk SiyasalYaşamı,Lozan Barış Antlaşması.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Fransız Devrimi ve devrimin Osmanlı İmparatorluğu’na etkilerini kavrar.
2 Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemlerini kavrar.
3 Birinci Dünya Savaşı, savaş sonrası Osmanlı Devleti’nin durumu, Mondros Ateşkesi ve Serv Anlaşması ve bunların sonuçlarını açıklar.
4 Kurtuluş savaşı ve süreçlerini açıklar.
5 Lozan Barış Antlaşması ve sonuçlarını açıklar.
6 Atatürk’ün Samsun’a çıkışı, Amasya genelgesi ve sonrasındaki kongreler sürecini açıklar.
7 Osmanlı’nın serv sonrasındaki durumunu açıklar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Avrupa’nın gelişimi
2. Hafta Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri
3. Hafta Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri
4. Hafta I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin savaşa girişi
5. Hafta Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi
6. Hafta Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması
7. Hafta Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi
8. Hafta Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması
11. Hafta İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz
12. Hafta Sevr Antlaşması
13. Hafta Mudanya Mütarekesi ve Türk Siyasal Yaşamı
14. Hafta Lozan Barış Antlaşması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme
2 Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama
3 Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma
4 İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma
5 Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme
6 Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme
7 Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme
8 Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma
9 Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama
10 Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma
11 Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma
12 Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma
13 Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme
14 Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 0 0 0 0 0 0 0
PY2 0 0 0 0 0 0 0
PY3 0 0 0 0 0 0 0
PY4 3 3 3 3 3 3 3
PY5 0 0 0 0 0 0 0
PY6 0 0 0 0 0 0 0
PY7 0 0 0 0 0 0 0
PY8 0 0 0 0 0 0 0
PY9 0 0 0 0 0 0 0
PY10 0 0 0 0 0 0 0
PY11 2 2 2 2 2 2 2
PY12 1 1 1 1 1 1 1
PY13 0 0 0 0 0 0 0
PY14 3 3 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Yalçın E. S., 2004, Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Siyasal Yayınevi, Ankara.
  • • Nutuk-Söylev, TTK Kurumu, Cilt 1-3, Ankara 1999.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 7 2 14
Araştırma 5 1 5
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0