| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Filiz TAPAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını sağlamak, Türk Devletinin temel ilkelerini, Atatürkçü düşünceyi benimsemiş nesiller yetiştirmek ve tarih bilinci kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Avrupa’nın gelişimi,Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri,Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri,I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi,Mondros Ateşkesi,,Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi,Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması,Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi,Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri,Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması,İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz,Sevr Antlaşması,Mudanya Mütarekesi ve Türk SiyasalYaşamı,Lozan Barış Antlaşması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fransız Devrimi ve devrimin Osmanlı İmparatorluğu’na etkilerini kavrar. |
| 2 | Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemlerini kavrar. |
| 3 | Birinci Dünya Savaşı, savaş sonrası Osmanlı Devleti’nin durumu, Mondros Ateşkesi ve Serv Anlaşması ve bunların sonuçlarını açıklar. |
| 4 | Kurtuluş savaşı ve süreçlerini açıklar. |
| 5 | Lozan Barış Antlaşması ve sonuçlarını açıklar. |
| 6 | Atatürk’ün Samsun’a çıkışı, Amasya genelgesi ve sonrasındaki kongreler sürecini açıklar. |
| 7 | Osmanlı’nın serv sonrasındaki durumunu açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Avrupa’nın gelişimi | |
| 2. Hafta | Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri | |
| 3. Hafta | Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri | |
| 4. Hafta | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin savaşa girişi | |
| 5. Hafta | Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı, kongreler dönemi | |
| 6. Hafta | Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması | |
| 7. Hafta | Lozan Barış Antlaşması, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi | |
| 8. Hafta | Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri | |
| 9. Hafta | Ara sınav | |
| 10. Hafta | Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması | |
| 11. Hafta | İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz | |
| 12. Hafta | Sevr Antlaşması | |
| 13. Hafta | Mudanya Mütarekesi ve Türk Siyasal Yaşamı | |
| 14. Hafta | Lozan Barış Antlaşması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikoloji alanına ilişkin güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme | ||||||
| 2 | Psikolojinin bilimsel bakış açısını, davranışsal ve zihinsel süreçlere yaklaşımını tarihsel bir perspektif içinde kavrama | ||||||
| 3 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği bilimsel bilgiler temelinde eleştirel bir şekilde düşünme ve yorumlamalar yapma | ||||||
| 4 | İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkilerin işleyiş süreçlerine ilişkin temel bilgilere sahip olma | ✔ | |||||
| 5 | Hem mesleki hem de kişisel hayatında karşılaştığı problemleri psikolojiye özgü bilimsel yöntemler temelinde analiz etme | ||||||
| 6 | Davranış bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini, istatistiksel analizleri ve bu analizleri yürütmek için gerekli olan programları öğrenme | ||||||
| 7 | Psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme araçlarına ilişkin temel bilgileri ve uygulama becerilerini edinme | ||||||
| 8 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda meslek hayatında etik ilkelere uygun davranma | ||||||
| 9 | Psikoloji alanına ilişkin edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler temelinde bağımsız olarak araştırma planlama, yürütme, analiz etme, yorumlama ve raporlama | ||||||
| 10 | Psikoloji alanına özgü edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak üzere toplum yararına olan etkinliklerde, araştırmalarda veya projelerde görev alma | ||||||
| 11 | Mesleki etkinlik alanlarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanma | ✔ | |||||
| 12 | Psikolojinin tüm alt dallarıyla ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışma | ✔ | |||||
| 13 | Uluslararası alanda kabul gören bilimsel yazım kurallarını öğrenme ve buna uygun rapor yazma becerisi edinme | ||||||
| 14 | Her türlü önyargı ve ayrımcılığa karşı insan haklarına ve onuruna saygılı bir birey olma | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 2 | 14 |
| Araştırma | 5 | 1 | 5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||