| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Siyaset | SBKY408 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, farklı siyasal sistemleri açıklayabilecek bir model arayışının başlangıcından bu yana, karşılaştırmalı siyasal analiz alanının gelişimini incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders demokratik ve otokratik rejimlerin karşılaştırılmasını, demokrasiler ile ekonomik gelişmişlik düzeyi arasındaki ilişkiyi, farklı hükümet biçimlerinin incelenmesini içermektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Katılımcılar, karşılaştırmalı siyasal analizin merkezinde yer alan araştırma soruları ve değişkenleri tespit edebilecek ve listeleyebileceklerdir. |
| 2 | Katılımcılar, karşılaştırmalı siyasal analizde kullanılan model ve yöntemlerin siyaset bilimi alanına yapmış olduğu katkıları değerlendirebileceklerdir. |
| 3 | Katılımcılar, siyasal sistemlerin karşılaştırılması amacıyla kullanılan farklı modellerin bulgularını tartışabilecek ve yorumlayabileceklerdir. |
| 4 | Katılımcılar, karşılaştırmalı siyasal analizde kullanılan yöntemleri inceleyecek ve değerlendirecek becerileri kazanacaklardır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş | |
| 2. Hafta | Karşılaştırmalı siyaset: tanım ve amaçlar | |
| 3. Hafta | Karşılaştırmalı siyasal analiz yöntemleri | |
| 4. Hafta | Vaka çalışması | |
| 5. Hafta | Karşılaştırmalı çalışma | |
| 6. Hafta | Küresel karşılaştırma | |
| 7. Hafta | Gelişmeci yaklaşım | |
| 8. Hafta | Gelişmeci yaklaşım | |
| 9. Hafta | Bağımlılık Yaklaşımı | |
| 10. Hafta | Kurumsalcı yaklaşım | |
| 11. Hafta | Siyasi Kültür | |
| 12. Hafta | Devlet | |
| 13. Hafta | Bürokrasi | |
| 14. Hafta | Demokratikleşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme | ✔ | |||||
| 2 | Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan siyaset bilimi, siyaset teorisi, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler, siyasi tarih, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme | ✔ | |||||
| 3 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme | ✔ | |||||
| 4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanı ile ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme | ✔ | |||||
| 6 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | ✔ | |||||
| 7 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. | ✔ | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile kamu yönetimi alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 15,5 | 15,5 | |
| Final | 1 | 40 | 40 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||