| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentleşme ve Çevre Politikaları | SBKY303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hicran HAMZA ÇELİKYAY |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hicran HAMZA ÇELİKYAY (Güz) |
| Dersin Amacı | Kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin temel kavramların tanımlanması; Dünya da kentleşme ve çevre sorunlarının gelişiminin açıklanması; Türkiye de kent, kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin tarihsel gelişimin ve mevzuatın açıklanması; konuya ilişkin sorunların ve çözüm önerilerinin tartışılması; kent ve çevre sorunlarının neler olduklarının ve ortaya çıkış süreçlerinin değerlendirilmesi, bu alanda izlenmekte olan kentsel-çevresel politikaların irdelenmesi ve ortaya konulmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, çevre sorunları iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki açılardan ele alınacaktır. Dersin içeriğini, kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin temel kavramların tanımlanması, dünyada kentleşme ve çevre sorunlarının gelişiminin açıklanması, Türkiye de kent, kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin tarihsel gelişimin ve mevzuatın açıklanması ve çevre sorunlarının çözümünde hukuki araçları tanımlanması oluşturmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kentleşme ve çevre ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
| 2 | Kavramların ve kavramlara ilişkin politikaların gelişim sürecini anlatabilme |
| 3 | Türkiye de kentleşme ve çevre konusunun gelişimini ve sorunlarını belirtebilme |
| 4 | Türkiye deki kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin öneri geliştirebilme |
| 5 | Küresel çevre sorunlarını tanımlama ve öneri geliştirebilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş | |
| 2. Hafta | Kavramsal çerçeve: Kent, kentleşme ve kentleşme politikaları (Kentin Farklı Disiplinler Açısından Tanımı, Kent Kuramları, Feodal Kent-Sanayileşmekte Olan Kent-Sanayi Kenti) | |
| 3. Hafta | Kentleşme Kavramı (Kentleşmenin Kavramsal Tanımı, Kentleşme Nedenleri, Kentleşmenin Boyutları) | |
| 4. Hafta | Dünyada Kentleşme Süreçleri (19. yy. da Kentler, 2. Dünya Savaşı Sonrası Kentler, Küreselleşme Sürecinde Kentler) | |
| 5. Hafta | Türkiye de Kentleşme Süreci ve Kentleşme Politikaları | |
| 6. Hafta | Konut Kavramı (Konutun Tanımı ve Türleri), Konut Politikaları (Türkiye'de Konut Politikaları, Konut Üretim Sürecinde Rol Oynayan Aktörler, Konut Geliştirme Politikaları) | |
| 7. Hafta | Hukuk Dışı Kentleşme (Gecekondu) Politikası (Gecekondu Tanımı, Karakteristik Özellikleri, Gecekondulaşma ve Türkiye, Gecekondu ve Siyaset) | |
| 8. Hafta | Çevre, çevre sorunu, çevre kirlenmesi terminolojisi | |
| 9. Hafta | Çevre Sorunlarının Kronolojik gelişimi, Kent ve Çevre | |
| 10. Hafta | Çevre Sorunlarının Sebepleri :1 Sistem Sorunu 2. Üretim ve Tüketim ilişkisi 3. Ekonomi | |
| 11. Hafta | Türkiye'de Çevre Sorunlarının Sebepleri ve Ortaya Çıkışı (Modernite Çarpık Kentleşme ve Endüstri) | |
| 12. Hafta | Küresel Çevre Sorunları ve Çözüm Arayışları | |
| 13. Hafta | İklim Politikası | |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında temel kavramlar ile teorik bilgileri anlayabilme ve bunların detaylarına hakim olabilme | ✔ | |||||
| 2 | Kamu ve özel kesimin ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan siyaset bilimi, siyaset teorisi, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler, siyasi tarih, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma ve bunları kullanabilme | ✔ | |||||
| 3 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında kuramsal bilgileri analiz etme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri üretebilme | ✔ | |||||
| 4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanı ile ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilme ve bağımsız olarak yürütebilme | ✔ | |||||
| 5 | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilme; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilme | ✔ | |||||
| 6 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | ✔ | |||||
| 7 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma, değişime ve yeniliğe açık olma. | ✔ | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile kamu yönetimi alanında alternatif çözümler üretebilme ve paylaşabilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Hicran HAMZA ÇELİKYAY | Vize | 40,00 | |
| Doç. Dr. Hicran HAMZA ÇELİKYAY | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13,5 | 1 | 13,5 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||