Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | SHMYO4126 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız bağımlılık, bağımlılıkla mücadele, teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bağımlılık kavramı; Madde Bağımlılığı ile Mücadele; İnternet, Oyun ve Akıllı Telefon Bağımlılığı; Sosyal Ağ Bağımlılığı, Sanal Zorbalık; Yeme Bağımlılığı, Onyomani, Patolojik Kumar Bağımlılığı, Bağımlılıkta Tedavi Yaklaşımları |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bağımlılığı ve teknolojinin olumsuz etkilerini bilir |
2 | Bağımlılıkla mücadele yollarını bilir. |
3 | Tütün, alkol, madde ve teknoloji bağımlılığına yönelik farkındalık kazanır. |
4 | Sosyal ağ bağımlılığına karşı farkındalık kazanır. |
5 | Oyun bağımlılığına karşı farkındalık kazanır ve buna karşı önlem alır. |
6 | Akıllı telefon bağımlılığına karşı farkındalık kazanır |
7 | Bağımlılığın aile, akran grubu ve toplum ilişkili temellerini açıklar. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık | |
2. Hafta | Bağımlılık ve bağımlılıkla mücadele, eylem planları ve yöntemler | |
3. Hafta | Türkiye'de bağımlılıkla mücadele ve Yeşilay | |
4. Hafta | Uyuşturucu, tütün, alkol gibi bağımlılık yapan maddelere karşı mücadele | |
5. Hafta | İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, internet bağımlılığının ölçülmesi, internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı işaret ve semptomları | |
6. Hafta | Sosyal ağ bağımlılığına karşı öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | |
7. Hafta | Oyun bağımlılığına karşı öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Sanal zorbalık nedir? Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları | |
10. Hafta | Akıllı telefon bağımlılığına karşı öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri, nomofobi | |
11. Hafta | Yeme bağımlılığı, alışveriş bağımlılığı (Onyomani) | |
12. Hafta | Patolojik Kumar Bağımlılığı | |
13. Hafta | Bağımlılıkta Tedavi Yaklaşımları: Farmakolojik tedaviler, psikoterapiler (BDT, MG, değişim modelleri) | |
14. Hafta | Bağımlılığın önlenmesi: Sosyal politikalar, ulusal eylem planları, yasalar, risk gruplarının belirlenmesi |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
---|
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Uygulama | 1 | 11 | 11 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |