Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaşlı Bakımı İlke ve Uygulamaları II YB2106 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 4 + 8 8,0 11,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere yaşlı bireylerin vücudundaki sistemleri ve bu sistemlerle ilgili sorunları öğretmek.
Dersin İçeriği Bu derste, medikal ve cerrahi asepsi, enfeksiyonların önlenmesi, yaşamsal bulguların alınması, sıvı elektrolit ve asit-baz dengesi, sıcak ve soğuk uygulamalar, ilaç uygulamaları, sıvı-elektrolit dengesi, sindirim sistemi uygulamaları irdelenecektir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sıvı-elektrolit dengesi sorunlarını tanımlar.
2 Yaşlıda beden ısısı kontrolünü ve dengesini sağlar.
3 Yaşlı bireyin hareketini sağlar.
4 Yaşlı bireyin durumuna uygun yöntemle beslenmesini sağlar.
5 Yatağa bağlı yaşlılarda cilt bütünlüğünü koruyabilir
6 Kardiyovasküler sistem ve solunum sistemi sorunlarını tanımlar ve uygun girişimleri uygular.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Enfeksiyon kontrolü
2. Hafta Medikal-cerrahi asepsi
3. Hafta Sağlık bakımı ile ilgili enfeksiyonların önlenmesi
4. Hafta Sıvı- elektrolit dengesi
5. Hafta Asit-baz dengesi
6. Hafta Yaşam bulgularının alınması
7. Hafta Yaşam bulgularının alınması
8. Hafta Yaşam Bulgularının Alınması
9. Hafta Sıcak-soğuk uygulamalar
10. Hafta İlaç uygulamaları
11. Hafta İlaç uygulamaları
12. Hafta Sindirim sistemi uygulamaları
13. Hafta Sindirim sistemi uygulamaları
13. Hafta Vaka çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
5 Yaşlının sağlığının geliştirilmesi, korunması, sürdürülmesi, tedavi ve rehabilite edilmesi uygulamalarını yapar
6 Hümanistik ve bütüncü bakım yaklaşımı sergiler.
8 Eleştirel düşünme ve problem çözme yaklaşımını kullanır.
9 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur.
10 Takım çalışmasını benimser.
11 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
12 Kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini bakım, eğitim ve yönetim rollerini gerçekleştirirken kullanır.
13 Yaşlının sağlığını etkileyen sosyal, yasal, ekonomik ve ekolojik faktörleri fark ederek, iyileştirilmesi çalışmalarına katılır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY5 4 4 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4 4 4
PY8 3 3 3 3 3 3
PY9 3 3 3 3 3 3
PY10 2 2 2 2 2 2
PY11 2 2 2 2 2 2
PY12 4 4 4 4 4 4
PY13 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Tok Özen A. (2018) Yaşlı Bakımı İlke ve Uygulamaları 1. Hedef Yayıncılık, Ankara
  • Sabuncu N, Alpar ŞE, Karabacak Ü. (2008). Hemşirelik Esasları Temel Beceriler Rehberi. İst. Medikal Yayıncılık, Ankara.
  • Tok Özen A. (2018). Yaşlı Bakım Elemanı Yetiştirme ve Geliştirme. Hedef Yayıncılık, Ankara
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 16 16
Ödev 1 2 30 60
Final 1 32 32
Uygulama 14 8 112
Uygulama DS 1 30 30
Sınıf İçi Etkinlik 14 4 56
Toplam İş Yükü 306
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 11,0