Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşlı Bakımı İlke ve Uygulamaları II | YB2106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 4 + 8 | 8,0 | 11,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Öğrencilere yaşlı bireylerin vücudundaki sistemleri ve bu sistemlerle ilgili sorunları öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu derste, medikal ve cerrahi asepsi, enfeksiyonların önlenmesi, yaşamsal bulguların alınması, sıvı elektrolit ve asit-baz dengesi, sıcak ve soğuk uygulamalar, ilaç uygulamaları, sıvı-elektrolit dengesi, sindirim sistemi uygulamaları irdelenecektir. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Sıvı-elektrolit dengesi sorunlarını tanımlar. |
2 | Yaşlıda beden ısısı kontrolünü ve dengesini sağlar. |
3 | Yaşlı bireyin hareketini sağlar. |
4 | Yaşlı bireyin durumuna uygun yöntemle beslenmesini sağlar. |
5 | Yatağa bağlı yaşlılarda cilt bütünlüğünü koruyabilir |
6 | Kardiyovasküler sistem ve solunum sistemi sorunlarını tanımlar ve uygun girişimleri uygular. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Enfeksiyon kontrolü | |
2. Hafta | Medikal-cerrahi asepsi | |
3. Hafta | Sağlık bakımı ile ilgili enfeksiyonların önlenmesi | |
4. Hafta | Sıvı- elektrolit dengesi | |
5. Hafta | Asit-baz dengesi | |
6. Hafta | Yaşam bulgularının alınması | |
7. Hafta | Yaşam bulgularının alınması | |
8. Hafta | Yaşam Bulgularının Alınması | |
9. Hafta | Sıcak-soğuk uygulamalar | |
10. Hafta | İlaç uygulamaları | |
11. Hafta | İlaç uygulamaları | |
12. Hafta | Sindirim sistemi uygulamaları | |
13. Hafta | Sindirim sistemi uygulamaları | |
13. Hafta | Vaka çalışmaları |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
5 | Yaşlının sağlığının geliştirilmesi, korunması, sürdürülmesi, tedavi ve rehabilite edilmesi uygulamalarını yapar | ✔ | |||||
6 | Hümanistik ve bütüncü bakım yaklaşımı sergiler. | ✔ | |||||
8 | Eleştirel düşünme ve problem çözme yaklaşımını kullanır. | ✔ | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur. | ✔ | |||||
10 | Takım çalışmasını benimser. | ✔ | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | ✔ | |||||
12 | Kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini bakım, eğitim ve yönetim rollerini gerçekleştirirken kullanır. | ✔ | |||||
13 | Yaşlının sağlığını etkileyen sosyal, yasal, ekonomik ve ekolojik faktörleri fark ederek, iyileştirilmesi çalışmalarına katılır. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
---|---|---|---|---|---|---|
PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 16 | 16 |
Ödev 1 | 2 | 30 | 60 | |
Final | 1 | 32 | 32 | |
Uygulama | 14 | 8 | 112 | |
Uygulama DS | 1 | 30 | 30 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
Toplam İş Yükü | 306 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 11,0 |