| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Öğretimi Uygulama | CRH505 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 4 | 4,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atiye ERBAŞ, Dr. Öğr. Üyesi Meral YILDIRIM ÇETİNKAYA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu ders, klinik öğretim alanında geniş ve güncel bilgiyi; bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulayabilme, uyguladığı bakımın etkisini değerlendirebilme ve kayıt edebilme; sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlayabilme, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme; interdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilme ve kullanabilme; öğrencilere klinik uygulamalar sırasında üstlendikleri görevleri yerine getirme sorumluluğunu alabilme becerilerini ve yetkinliklerini kazandırır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim-öğretim, klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik uygulamalar, Klinik öğretim elemanının temel özellikleri, klinik uygulamalar, Klinik ortamda uygun öğrenme ortamı oluşturma, klinik uygulamalar, Klinik öğretimde öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri, klinik uygulamalar, İnteraktif eğitim yöntemleri, klinik uygulamalar, Klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik uygulamalar, Klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik uygulamalar, Klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, klinik uygulamalar, Hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik uygulamalar, Klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması, klinik uygulamaları içermemektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri açıklar. |
| 2 | Bir cerrahi hastasının cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygular, uyguladığı bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. |
| 3 | İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrar ve kullanır. |
| 4 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar. |
| 5 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular |
| 6 | En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
| 7 | Öğrenci klinik uygulamalarında üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğuna sahiptir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Derse giriş | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Derse hazırlık | |
| 3. Hafta | Eğitim-öğretim, klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik uygulamalar | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Klinik öğretim elemanının temel özellikleri, klinik uygulamalar | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 5. Hafta | Klinik ortamda uygun öğrenme ortamı oluşturma, klinik uygulamalar | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Klinik öğretimde öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri, klinik uygulamalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | İnteraktif eğitim yöntemleri, klinik uygulamalar | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Derse hazırlık | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik uygulamalar | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 10. Hafta | Klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik uygulamalar | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, klinik uygulamalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik uygulamalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması, klinik uygulamalar | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Dersin değerlendirilmesi | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde geniş ve güncel bilgiye sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | Bedenin normal fizyolojik süreçlerinin; hastalık durumunda ortaya çıkan belirti ve bulguları hücre düzeyinde ele alıp değerlendirerek hemşirelik bakımında temel olan kavramların ve ilkelerin bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Bir cerrahi hastasının cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulayabilir, uyguladığı bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. | ✔ | |||||
| 5 | İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilir ve kullanabilir. | ✔ | |||||
| 6 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında bilimsel bir araştırma planlayabilir, uygulayabilir ve elde ettiği verileri analiz ederek rapor edebilir. | ✔ | |||||
| 7 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | ✔ | |||||
| 9 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular | ✔ | |||||
| 10 | En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 11 | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. | ✔ | |||||
| 12 | Öğrenci klinik uygulamalarında üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğuna sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 4 | 56 |
| Görüşme | 9 | 2 | 18 | |
| Sunum (Hazırlık) | 9 | 2 | 18 | |
| Uygulama | 14 | 4 | 56 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||