| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitim II | COG2204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Selma ÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste amaç, öğrencilerin engellilik nedenleri, engelli grupları, tanı ve engellilerin eğitimi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır |
| Dersin İçeriği | Özel eğitimin amacı, önemi, ilkeleri, engellilik nedenleri, görme, işitme engelliler ile dil ve konuşma güçlüğü olanlar ve eğitimleri, Türkiye’de ve Dünya’da erken tanı ve erken müdahale konuları tartışılmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Özel eğitim hakkında bilgi sahibi olur |
| 2 | Türkiye de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalarını öğrenir |
| 3 | Görme engelliler, işitme engelliler, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olur |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar Özel eğitimin genel amacı Özel eğitimin önemi | |
| 2. Hafta | Özel eğitim ilkeleri Özel eğitim kurumları ve özellikleri | |
| 3. Hafta | Engele neden olan faktörler | |
| 4. Hafta | Engeli önleme ve erken tanı | |
| 5. Hafta | Özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları | |
| 6. Hafta | Dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim | |
| 7. Hafta | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite | |
| 8. Hafta | Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma Görme engelliliğin nedenleri Görme engelini önleme ve erken tanı Görme engellilerin eğitimleri | |
| 9. Hafta | İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma İşitme engellilik nedenleri | |
| 10. Hafta | İşitme engelini önleme ve erken tanı İşitme engellilerin eğitimleri | |
| 11. Hafta | Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama Dil ve konuşma güçlüğü nedenleri | |
| 12. Hafta | Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri | |
| 13. Hafta | Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri | |
| 14. Hafta | Genel tekrar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir | ✔ | |||||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 8 | Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 11 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| 15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 9,5 | 9,5 |
| Final | 1 | 11 | 11 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||