| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | COG2202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hacer ALEMDAR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı,öğrencilere, çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | çocuk ruh sağlığı, ruh sağlığı kuramları, çocukları tanıma ve değerlendirme çocuklarda uyum ve davranış bozuklukları, erken çocuklukta savunma mekanızmaları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çocuğu tanır |
| 2 | Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilir. |
| 3 | Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanır |
| 4 | Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda öğretmene rehberlik eder |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuk Ruh Sağlığı | |
| 2. Hafta | Çocuk Ruh Sağlığı ile İlgili Kuramlar | |
| 3. Hafta | Çocukları tanıma ve değerlendirme | |
| 4. Hafta | Ailede Ruh Sağlığı | |
| 5. Hafta | Çocuk ve aile içi ilişkiler | |
| 6. Hafta | Çocuklukta savunma mekanizmaları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Aile içindeki Özel Durumlar ve Çocuk | |
| 8. Hafta | Okul ve Çocuk | |
| 9. Hafta | Özel eğitime gereksinim olan çocukların ruh sağlığı | |
| 10. Hafta | Çocuklarda uyum problemleri | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Çocuklarda davranış problemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar | |
| 13. Hafta | Çocuklarda görülen emosyonel problemler | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Vaka örnekleri | Araştırma, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir | ✔ | |||||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| 15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 0 | 3 | 0 |
| PY2 | 5 | 0 | 5 | 0 |
| PY3 | 4 | 0 | 4 | 0 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 0 | 5 | 0 |
| PY7 | 3 | 0 | 3 | 0 |
| PY9 | 2 | 0 | 2 | 0 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 4 | 0 | 4 | 0 |
| PY13 | 4 | 0 | 4 | 0 |
| PY14 | 3 | 0 | 3 | 0 |
| PY15 | 2 | 0 | 2 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 2,5 | 2,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||