| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okul Öncesi Kurumlarında Uygulama I | COG2241 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 0 + 5 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TOPCU BİLİR, Doç. Dr. Meryem ÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz), Öğr. Gör. Zeynep Sena DERDİYOK (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu derste amaç, öğrencilerin öğrendiği bilgileri okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yaparak pekiştirmesini sağlamaktır. - |
| Dersin İçeriği | Yıllık plan izleme, günlük plan hazırlama ve uygulama, etkinliklerin planlanması ve uygulanması çalışmaları yapılır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Okul öncesi eğitim programına uygun günlük plan hasırlayabilir |
| 2 | Okul öncesi eğitim programına uygun serbest zaman, Türkçe dil, oyun ve hareket, müzik etkinliği hazırlayabilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yıllık Plan İzleme | |
| 2. Hafta | Günlük Plan Hazırlama | |
| 3. Hafta | Günlük Plan Hazırlama | |
| 4. Hafta | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Serbest Zaman Etkinliği Planlama | |
| 6. Hafta | Serbest Zaman Etkinliği Planlama | |
| 7. Hafta | Serbest Zaman Etkinliği Planlama | |
| 8. Hafta | Türkçe Etkinliği Planlama | |
| 9. Hafta | Türkçe Etkinliği Uygulama | |
| 10. Hafta | Oyun ve Hareket Etkinliği Planlama | |
| 11. Hafta | Oyun ve hareket etkinliği uygulama | |
| 12. Hafta | Müzik Etkinliği Planlama | |
| 13. Hafta | Drama etkinliği uygulama | |
| 14. Hafta | Fen ve matematik etkinlikleri uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 8 | Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 11 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY2 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 |
| PY6 | 3 | 3 |
| PY7 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 |
| PY13 | 5 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Final | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Uygulama | 14 | 5 | 70 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||