Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme ve Öğretme Teknikleri COG1146 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Verilişi uzaktan (online)
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz)
Dersin Amacı Öğrenme öğretme tekniklerini hakkında bilgi sahibi olarak sınıf iklimine uygun teknikleri seçmek ve uygulamak.
Dersin İçeriği Öğrenme öğretme ilkeleri ve teknikleri, konu alanı ve sınıf iklimine göre öğretim tekniklerini kullanma, gelişim ve öğrenme, öğrenme, öğrenme kuramları, çocuklarda öğretme süreçleri,etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri, etkili öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamak
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Genel öğretim ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
2 Öğrenme ve öğretme tekniklerinin kullanımlarını, tekniklerini sıralar
3 Seçilmiş bir konuda etkili sunum yapar
4 Konu alanı ve sınıf iklimine göre öğretim tekniğine karar verir.
5 Farklı öğrenme öğretme teknikleri yaratma
6 Öğrenme ve öğretme tekniklerini uygular.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğrenme ve Öğretme İle İlgili Temel Kavramlar
2. Hafta Öğrenme Süreci
3. Hafta Öğrenme Kuramları
4. Hafta Öğrenme Stratejileri
5. Hafta anlatım, soru-cevap, gösterim ve gösterim yaptırma yöntemleri
6. Hafta Öğretim Süreci
7. Hafta Öğrenme-Öğretme Model ve Yaklaşımlar
8. Hafta Öğretim Stratejileri
9. Hafta Öğretim Yöntemleri
10. Hafta Anlatım, Soru Cevap ve Drama Öğretim Teknikleri
11. Hafta Anlatım, Soru Cevap ve Drama Öğretim Teknikleri
12. Hafta TARTIŞMA VE İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
13. Hafta Aktif Öğretim Teknikleri
14. Hafta Bireysel ve Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir
2 Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir
3 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir
4 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder
5 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur
6 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur
7 Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular
8 Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir
9 Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz.
10 Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur
11 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar
12 Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır
13 Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder
14 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5
PY4 4 4 4 4 4 4
PY5 4 4 4 4 4 4
PY6 1 1 1 1 1 1
PY7 4 4 4 4 4 4
PY8 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5 5 5
PY11 1 1 1 1 1 1
PY12 3 3 3 3 3 3
PY13 4 4 4 4 4 4
PY14 5 5 5 5 5 5
PY15 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Akınoğlu, O, (2009), ‘Öğretim İlke ve Yöntemleri’, Pegem Yayınları, 4. Baskı, Ankara
  • Özden, Y, (2009), ‘Öğrenme ve Öğretme’, Pegem Yayınları, 6. Baskı, Ankara
  • Demirel, Ö, (2007), ‘Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğrenme Sanatı’, Pegem Yayıncılık, 12. Baskı, Ankara
  • Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri, Fatma ALİSİNANOĞLU, Pegem.
  • Akınoğlu, O, (2009), ‘Öğretim İlke ve Yöntemleri’, Pegem Yayınları, 4. Baskı, Ankara
  • Özden, Y, (2009), ‘Öğrenme ve Öğretme’, Pegem Yayınları, 6. Baskı, Ankara
  • Demirel, Ö, (2007), ‘Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğrenme Sanatı’, Pegem Yayıncılık, 12. Baskı, Ankara
  • Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri, Fatma ALİSİNANOĞLU, Pegem.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 1 12
Araştırma 6 1 6
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 2 1,5 3
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0