Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Oyun COG1142 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Verilişi Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenciye eğitimde eğitici oyuncak ve oyun etkinliği hazırlama ve uygulama yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Oyunun tanımı, tarihsel gelişimi, çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, oyunun evreler ve türleri, oyun etkinliği planlama ve uygulama konuları ile eğitici oyuncakların önemi, eğitici oyuncak geliştirme konuları ele alınacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Oyunun çocuğun gelişimindeki önemini kavrar
2 Oyun dağarcığını geliştirir
3 Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlar
4 Çocuğun gelişimine uygun hazırladığı oyun etkinliklerini uygular
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Oyunun tanımı, işlevi ve özellikleri
2. Hafta Oyunun Çocuğun gelişimine katkıları
3. Hafta Çocukta oyun gelişimi aşamaları
4. Hafta Oyunun gelişimi ve türleri
5. Hafta Geleneksel Türk oyunları ve ödev oyuncakların incelenmesi
6. Hafta Oyun dağarcığını geliştirme
7. Hafta Oyun alanı materyal ve oyuncaklar
8. Hafta Oyuncak ödevlerinin incelenmesi
9. Hafta okul öncesi eğitim ortamlarında oyun
10. Hafta Çocukları oyun sırasında gözlemlemek
11. Hafta Oyun temelli öğrenme
12. Hafta Oyun temelli öğrenme
13. Hafta Oyun ve oyuncak ödevlerinin incelenmesi
14. Hafta Oyun ve oyuncak ödevlerinin incelenmesi
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir
2 Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir
3 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir
4 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder
5 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur
6 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur
7 Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular
8 Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir
9 Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz.
10 Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur
11 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar
12 Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır
13 Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder
14 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 2 2 2 2
PY2 4 4 4 4
PY3 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5
PY5 3 3 4 4
PY6 3 3 3 3
PY7 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5
PY11 2 2 2 2
PY12 5 5 5 5
PY13 4 4 4 4
PY14 4 4 4 4
PY15 2 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • • Onur, B, Güney, N. (2004). Türkiye’de çocuk oyunları: araştırmalar. Kök yayıncılık
  • • Şahin, S, Özkızıklı, S.(2011). Gel birlikte oynayalım. Eğiten Kitap: Ankara
  • • Çoban, B, Nacar, E. (2006) Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel yayıncılık. Ankara
  • Okul öncesi eğitimde oyun. Hedef Yayıncılık
  • • Onur, B, Güney, N. (2004). Türkiye’de çocuk oyunları: araştırmalar. Kök yayıncılık
  • • Şahin, S, Özkızıklı, S.(2011). Gel birlikte oynayalım. Eğiten Kitap: Ankara
  • • Çoban, B, Nacar, E. (2006) Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel yayıncılık. Ankara
  • Okul öncesi eğitimde oyun. Hedef Yayıncılık
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 1 20 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 5 5
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 10 2 20
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0