| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Oyun | COG1142 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye eğitimde eğitici oyuncak ve oyun etkinliği hazırlama ve uygulama yeterliliği kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Oyunun tanımı, tarihsel gelişimi, çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, oyunun evreler ve türleri, oyun etkinliği planlama ve uygulama konuları ile eğitici oyuncakların önemi, eğitici oyuncak geliştirme konuları ele alınacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Oyunun çocuğun gelişimindeki önemini kavrar |
| 2 | Oyun dağarcığını geliştirir |
| 3 | Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlar |
| 4 | Çocuğun gelişimine uygun hazırladığı oyun etkinliklerini uygular |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Oyunun tanımı, işlevi ve özellikleri | |
| 2. Hafta | Oyunun Çocuğun gelişimine katkıları | |
| 3. Hafta | Çocukta oyun gelişimi aşamaları | |
| 4. Hafta | Oyunun gelişimi ve türleri | |
| 5. Hafta | Geleneksel Türk oyunları ve ödev oyuncakların incelenmesi | |
| 6. Hafta | Oyun dağarcığını geliştirme | |
| 7. Hafta | Oyun alanı materyal ve oyuncaklar | |
| 8. Hafta | Oyuncak ödevlerinin incelenmesi | |
| 9. Hafta | okul öncesi eğitim ortamlarında oyun | |
| 10. Hafta | Çocukları oyun sırasında gözlemlemek | |
| 11. Hafta | Oyun temelli öğrenme | |
| 12. Hafta | Oyun temelli öğrenme | |
| 13. Hafta | Oyun ve oyuncak ödevlerinin incelenmesi | |
| 14. Hafta | Oyun ve oyuncak ödevlerinin incelenmesi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, vatansever, Türk istiklaline düşkün ve cumhuriyetçi görüşe sahip bireyler yetiştirir | ✔ | |||||
| 2 | Türk dilinin yapısını ve kurallarını bilmek, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir | ✔ | |||||
| 3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına özen gösterir | ✔ | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının temel kavramlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder | ✔ | |||||
| 5 | Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | ✔ | |||||
| 6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur | ✔ | |||||
| 7 | Çocukların gelişimlerine ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini uygular | ✔ | |||||
| 8 | Çocuk gelişimi ve eğitimine yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini, araç-gereç kullanmayı ve hazırlamayı bilir | ✔ | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi ve eğitimini destekleyen drama, oyun ve müzik etkinliklerini gerçekleştirirLütfen yeterlilik giriniz. | ✔ | |||||
| 10 | Çocuk gelişimcisi olarak mesleki etik, sorumluluk ve donanıma sahip olur | ✔ | |||||
| 11 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili beslenme bilgisine sahip olmak ve beslenme programları hazırlar | ✔ | |||||
| 12 | Çocukları ilköğretime hazır hale getirecek becerileri kazandırır | ✔ | |||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren çocuklar için uygun eğitim etkinliklerini uygulamak ve rehberlik eder | ✔ | |||||
| 14 | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini anlar ve aile katılım etkinliklerini uygular | ✔ | |||||
| 15 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||